Ik heb een rijtechnisch probleem waar m.i. heel veel ruiters last van hebben: Tijdens het stappen bewegen mijn heupen/bekken teveel waardoor het lijkt alsof ik mijn paard naar voren duw (dit is niet zo, maar zo ziet het eruit). Ik moet veel "stiller" zitten. Mijn instructrice zegt dat ik mij meer moet "oprichten". Zij heeft dit ook voorgedaan om te laten zien wat ze bedoeld. Ik krijg het alleen zelf totaal niet voor elkaar! Ik zit recht in mijn zadel, houd mijn benen lang en ontspannen en armen stil en ga met mijn handen mee met de beweging van het paard. Helaas heb ik geen idee hoe je een filmpje op internet zet dus ik kan het niet laten zien.Wie kan mij in begrijpelijke taal vertellen hoe ik een rustige stille zit voor elkaar krijg?

, maar ik vind het keimoeilijk: Met oprichten en het bekken kantelen, naar welke kant kantel je het bekken dan? Naar voren of naar achteren? Als je iets meer op je muts moet zitten zou ik zeggen naar voren van bovenaf gezien dan? Of snap ik er nou niks van