Ik ben super gespannen op mijn relaxte pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Ik ben super gespannen op mijn relaxte pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 00:30

Ik ben nu ongeveer een half jaar de supergelukkige eigenaar van een pony die totaal geen gekke dingen weet te bedenken :+
Heel fijn aangezien ik een naar ongeluk heb gehad met mijn vorige pony, waardoor ik echt niet meer durfde te rijden... deze pony geeft me weer vertrouwen, en ben super gelukkig met haar!
Ze springt alles waar ik haar voor zet, ze loopt netjes een proefje, is 100% verkeersmak en bomproof.

Maar ik kan niet ontspannen, m'n schouders en armen doen na het rijden gewoon vreselijk zeer omdat ik ze niet ontspan..
Heb het niet in de gaten met rijden, maar als ik afstap merk ik het meteen en ook op foto's is het duidelijk...

[RT-HAW] Valerie @ work

Zitles staat in de planning, maar kan ik er mee aan doen? :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:57

Tijdens het rijden er alleen maar aandacht aan besteden dat je ontspant.
Het is vooral eigenlijk iets mentaals wat je om moet zetten.
Je kan bijv. een liedje gaan zingen als je daarvan dan ontspant.
Maar wees er heel bewust mee, ook helpt het vaak om diep in te ademen en dan bij het uitademen je schouders los te laten.

Gewoon heel bewust bezig gaan met ontspannen.

_TB_

Re: Ik ben super gespannen op mijn relaxte pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:42

Ik zou ook gewone lessen nemen. Als de instructeur elke minuut tegen je zegt dat je moet ontspannen wordt het er een beetje ingeprent. Uiteindelijk zul je er zelf sneller aan denken.
Voor de rest heeft x_Marr je ook goede tips gegeven.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:23

Een liedje zingen kan inderdaad, je ademhaling wordt er meestal rustiger voor. Goed dat je zitles gaat nemen :j Als je ook gewoon les hebt dan kan je je instructeur ook vragen of die je er regelmatig op wilt wijzen dat je je schouders en armen ontspant. Probeer er tijdens het rijden zelf ook op te letten, dat je even na gaat of je schouders nog ontspannen zijn of niet en dan kan je corrigeren als het nodig is.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:20

Heel erg bedankt, heb vanavond mijn pony weer gereden en ik heb nu geen pijn meer :D
Onder het rijden heb ik extra op m'n ademhaling gelet, en geprobeerd een liedje te zingen maar dat lukte niet echt... niet omdat het niet kon, maar omdat ik geen liedje wist :Y)