Helaas heb ik nu een paard waarop ik neit kan doorzitten. Zijn bewegingen zijn zo lastig uit te zitten, dat ik na enkele passen weer moet gaan lichtrijden en ik denk zelf dat ik hem hinder in het doorzitten.
Zelf kan ik vrij goed doorzitten. Heb vroeger langere tijd wekelijks zitles gehad en werd daarbij altijd gecomplimenteerd en als voorbeeld gebruikt als er doorgezeten moest worden, dus denk wel dat ik het redelijk kan. Heb er verder ook nog nooit moeite mee gehad...
Gisteren heeft er iemand anders op Hill gereden, en na enkele minuten kwam ze al naar me toe, verbaasd hoe iemand ooit op hoog niveau had kunnen rijden met dit paard, want als ze hierop een hele proef moest doorzitten, dan zou ze helemaal gek worden. Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft

Graag zou ik wel tips krijgen om beter te kunnen blijven zitten in draf, zonder daarbij hinderend te worden. Op dit moment probeer ik het vooral door mijn paard wat dieper te laten lopen, zodat het ruggebruik beter word en dan neem ik het tempo flink terug, maar zodra ik een normaal tempo opneem, val ik terug in het oude probleem...
http://www.youtube.com/watch?v=favD-UQzvQ0
heb wel een filmpje waarop zijn draf te zien is, die heb ik hierboven dus toegevoegd
Hoe zit het met rechtheid? Is ie misschien scheef? Misschien wat gaan werken aan rechtrichten.
MAar wel heel erg bedankt voor deze uitgebreide uitleg, maakt me weer een stukje wijzer in het rijden