Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimmmbo schreef:heb je dan geen tips voor me dan??
. Begin er niet aan. Zoek hulp en ga niet prutsen. Als je hier moet vragen wat je moet doen ben je totaal ongeschikt om een paard te beleren.....Sorry. 

Abeltje77 schreef:Kijk TS, toen ik een onbeleerd paard kocht heeft het me 600,- gekost om haar proffessioneel te laten beleren.
Denk je nou echt dat ik die 600,- had uitgegeven als ik ook had bedacht dat een 14-jarig grietje dat had gekund?
me zus heeft ook een 3 jarige pony die met alles zo lief was dat ze het eigenlijk zelf wou doen na lang zeuren van mij en andere laat ze het nu tog maar doen tot nu toe gaat het perfect bij die persoon maar je weet maar nooit of het het zelfde was gegaan als je het zelf had gedaan

polly2 schreef:Kimmmbo schreef:heb je dan geen tips voor me dan??
Dat is de allerbeste tip die je kunt krijgen: laat het doen door iemand die er ervaring mee heeft, of op zijn minst, laat je helpen door iemand die er ervaring mee heeft.
Juist in deze fase is het belangrijk om alleen goede dingen te doen, omdat dingen die je nu fout doet een hele lange nasleep kunnen hebben. En zeker ook nog omdat het een paard van een ander is, dat je hier goed mee kunt verprutsen....