Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.

Bij sommige paarden gaat het allemaal zelfs dan nog sneller kwa aanleuning en nageeflijkheid. Bij anderen duurt het een half uur, ik heb dat liever dan veel kracht zetten.
phormicola schreef:Ik rij wel assertief, maar zelfs de meeste softe instructeurs zeggen tegen mij dat ik te zacht ben met m'n handen
De paardjes lopen er goed op hoor, ze komen vanzelf wel naar m'n hand toe, ik ga niet ruw lopen doen in die bekkiesBij sommige paarden gaat het allemaal zelfs dan nog sneller kwa aanleuning en nageeflijkheid. Bij anderen duurt het een half uur, ik heb dat liever dan veel kracht zetten.
Dus, mijn handen zijn perfect stil, zacht, vriendelijk, uitnodigend en ik vind mezelf erg goeden de paarden vinden het wel best
Amy_92 schreef:Je zit op 600kg levend gewicht, dat kan best wel een por of tik verdragen hoor. Je hoort je hulpen af te bouwen, zodat ze steeds minder nodig hebben om de boodschap te begrijpen. Maar je begint dus met ruwere hulpen. Als je altijd met zachte hulpen rijdt, kan het onduidelijk zijn voor je paard, of hij wordt er gewoon lui van.