Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Ik rij overigens ook zonder sperriem en de hoge neusriem zit zo los mogelijk dat de kaak bewegingsvrijheid heeft. StormyQueen schreef:Ik maak de longeerlijn vast door deze door de binnenste bitring te halen, achter de oren langs en dan aan de buitenkant aan de bitring. Het lijkt mij dat als je de longeerlijn door de neusriem naar de andere kant toe doet, je de bakstukken eventueel wat mee omhoog kunt trekken. Dit zal dan bij sommige paarden ertoe kunnen leiden dat deze wel erg dicht bij de ogen komen.
Ik denk eigenlijk dat er in het verleden (minimaal 6 jaar lang) nogal wat aan het bit getrokken is. Hij is immers erg 'sterk' werd gezegd. Hij weet inmiddels niet beter...
StormyQueen schreef:Zijn mond moet eerst maar eens nagekeken worden. Normaal ben ik niet zo voor het bitloos rijden, maar in dit geval zou dat denk ik helemaal niet verkeerd zijn. Als hij hier goed op reageert, dan eerst maar eens naar voren rijden en zorgen dat hij naar het been luistert
StormyQueen schreef:Ik weet nog niet of ik wel zin heb om met hem verder te gaan. Als ik dat doe, dan wil ik de eerste tijd vooral veel longeren. Wordt hij wat losser van en dan laat ik hem veel overgangen doen. Dan erop met bitloos iets en voorlopig vooral naar voren rijden en proberen een beetje fatsoenlijk stelling te rijden zonder hoofdkantelen en vooral met ondersteuning van beenhulpen.
StormyQueen schreef:Als dit er echter al jaren ingebakken zit, verwacht ik niet dat hiermee het probleem meteen opgelost is en op deze manier kan ik wel maanden bezig zijn. Heeft iemand nog tips?
StormyQueen schreef:Helemaal mee eens. Ik gun dat dier ook het allerbeste. Verder ga ik mezelf niet verdedigen en ga ik inderdaad waarschijnlijk niet met dit paard aan de slag.
StormyQueen schreef:Hallo, ik heb net verteld dat ik in totaal ongeveer 5 minuten op dat peerd gezeten heb en dat dat peerd bijna een jaar stil heeft gestaan... Die problemen zijn niet door mij veroorzaakt hoor! Reactie op het been is een eerste basisvoorwaarde. Ik wil gewoon helemaal bij het begin beginnen, nadat ik hem een tijdje gegymnastiseerd heb aan de longe.