Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xDeems schreef:barbar schreef:een instructeur kan ook naar je toe komen hoor
Tja, moet je raden hoeveel geld dat kost..Dat hebben wij nu niet.
moes schreef:Het kan misschien ook helpen veel naar ontpanning toe werken, je paard wat langer laten lopen in zijn hals. Wel lager (voor de loodlijn dus), over de rug dus! En misschien moet je toch overgaan op (voorzichtige) been hulpen en dan proberen die ontspanning er in te houden.
Het is nl. een beetje vreemd (voor een Tinker) dat het paard van voren draaft en van achteren gallopeerd, het zou mij niet verbazen als het gewoon een soort van spanning is omdat ie zo gebrand is om te lopen (gewend van de kar?)
xDeems schreef:Maar nu is het dus ook zo, dat ik niet dúrf aan te galopperen. Ik heb het 1 keer gedaan, en ik weet niet wat hij deed, maar het was géén draf, géén stap en ook géén galop.
Emerald schreef:xDeems schreef:Maar nu is het dus ook zo, dat ik niet dúrf aan te galopperen. Ik heb het 1 keer gedaan, en ik weet niet wat hij deed, maar het was géén draf, géén stap en ook géén galop.
Zou het niet kunnen dat hij in galop overkruist heeft gezeten? Heb je dat al eens gevoelt? Dat voelt heel raar aan omdat hij dan voor in bijv. rechtergalop zit en achter in linker. Dan wordt je een beetje door elkaar gerammeld zeg maar en het lijkt nergens op.
Ik zou als ik jou was en geen les heb met dit paard, gewoon heel rustig beginnen en hrt paard lang proberen te maken, eerst in stap. Als je dat goed onder de knie hebt, probeer het in draf. Probeer zijn neus naar de grond te krijgen en dan langzaam weer oppakken. Daarna weer lang proberen te maken. Op deze manier moet hij zijn rug beter gebruiken en de meeste paarden zullen daar in eerste instantie tegen protesteren en er onderuit proberen te komen, omdat ze het niet gewend zijn. Zeker als het paard voor de kar loopt. En je nog niet druk maken over galop, want daar zijn jullie duidelijk nog niet aan toe.
Probeer ook goed met je zit/gewicht te werken. Jezelf lang maken, zwaar gaan zitten (vooral als hij te snel gaat). Maar het beste zou toch wel zijn als je les kunt krijgen van iemand. Al is het maar 1x in de maand. Alles beter dan niets! Succes.
xDeems schreef:Maar nu is het dus ook zo, dat ik niet dúrf aan te galopperen. Ik heb het 1 keer gedaan, en ik weet niet wat hij deed, maar het was géén draf, géén stap en ook géén galop.
. Precies andersom van wat jij beschrijft, dus.
) helemaal over
. We hebben intussen geleerd om hem meer ontspannen en nafelijk aan de teugel te laten lopen. Ook begint hij zijn achterhand er beter onder te brengen. Maarre: zonder een goede instructeur was het ons niet gelukt om dit te veranderen! ElsB schreef:xDeems schreef:Maar nu is het dus ook zo, dat ik niet dúrf aan te galopperen. Ik heb het 1 keer gedaan, en ik weet niet wat hij deed, maar het was géén draf, géén stap en ook géén galop.
"Schoolmeestersgalop"? Dat deed ons paard in het begin ook en schijnt bij Tinkers vaker voor te komen. Het betekent dat hij voor galoppeert, terwijl hij achter alleen maar hard draaft![]()
![]()
. Precies andersom van wat jij beschrijft, dus.
Bij ons is dat nu (na bijna drie jaar) helemaal over
. We hebben intussen geleerd om hem meer ontspannen en nafelijk aan de teugel te laten lopen. Ook begint hij zijn achterhand er beter onder te brengen. Maarre: zonder een goede instructeur was het ons niet gelukt om dit te veranderen!