Dit stond in een topic en ik vroeg me af of iemand mij kon vertellen hoe je die waarschuwingshulp kan geven. Aangezien ik ook problemen heb met aanspringen in galop.
“Wat voor mij wel nieuw was, was het aangalopperen. Van Steffen moest ik dat in twee hulpen doen, één waarschuwingshulp om het paard te vertellen wat de bedoeling is en dan de hulp om feitelijk aan te galopperen. Met één hulp overval je je paard toch een beetje. Dat was voor mij wel een leermoment, dat neem ik nu ook mee in de training en het werkt goed.”
meestal kan je vanzelf toch wel een beetje met een waarschuwing? Ik maak mijn pony altijd net wat actiever, een lichte ophouding, en dan been naar achteren. Meestal geef ik hem net voor het aangaloperen ook been met mijn binnenkuit, om hem actief en vanuit achter aan te laten springen.
Maar wat bedoel je met waarschuwingshulp, ik neem aan een halve ophouding met je buitenteugel? En wat het aangalopperen betreft, geef je gas met je binnenbeen en je hulp met je buitenbeen. Dus binnenbeen op de singel buitenbeen naar achter maar alleen met je binnenbeen wegdrukken. Anders kom je in de problemen als je andere oefeningen aan gaat leren.
kally
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-10 18:10
In een ander topic heeft Steffen Peters het erover......
Zodoende kwam kwam ik op de vraag wat hij zou bedoelen met - een waarschuwingshulp een dan de feitelijke hulp om aan te galopperen.
Dat kan zijn een halve ophouding of een seintje met je benen of een kneepje met je zit of .. het is maar net wat je je paard aanleert.
De meningen erover zijn verdeeld ook: geef je een dubbele hulp om je paard eerst te attenderen op de opgave of verlang je van je paard dat hij altijd op jou gefocussed is en dus niet te overvallen is?