Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:De pessoa met twee personen in de longeer cirkel er aan doen en de touwtjes die naar het bit gaan goed vast maken, zodat deze echt niet los kunnen. Dan langzaam het bontje achter de achterbenen schuiven en goed hangen, dan aan de hand weg stappen. Dan gewoon gaan longeren een keer er op bokken is niet erg, ze merken vanzelf dat het daar door niet weg gaat.
Quir schreef:De pessoa met twee personen in de longeer cirkel er aan doen en de touwtjes die naar het bit gaan goed vast maken, zodat deze echt niet los kunnen. Dan langzaam het bontje achter de achterbenen schuiven en goed hangen, dan aan de hand weg stappen. Dan gewoon gaan longeren een keer er op bokken is niet erg, ze merken vanzelf dat het daar door niet weg gaat.
akerna schreef:Quir schreef:De pessoa met twee personen in de longeer cirkel er aan doen en de touwtjes die naar het bit gaan goed vast maken, zodat deze echt niet los kunnen. Dan langzaam het bontje achter de achterbenen schuiven en goed hangen, dan aan de hand weg stappen. Dan gewoon gaan longeren een keer er op bokken is niet erg, ze merken vanzelf dat het daar door niet weg gaat.
ik laat de paarden juist eerst wennen aan het bontje achterlangs.. Eerst bontje laten zakken, aan de hand stukje stappen en daarna longeren stap, draf en galop. Pas daarna krijgen ze de touwtjes naar het bit.. dit zodat ze eerst lekker kunnen bokken voor degene die het niet erg accepteren een ding achter de billen langs.. En zodoende niet door het bokken steeds t bit voelen door de touwtjes. Ook zet ik jonge paarden/paarden die voor het eerst pessoa omhebben wat langer als paarden die er al meer mee werken
akerna schreef:haha okeja ik maak ze eerst ook stevig vast aan de singel.. anders zijn ze lang en lastig als ze wel gaan bokken