Heb jullie een vraagje. Heb 2 diertjes, ik rij al jaren, heb fanatiek wedstrijden gereden en ging altijd goed. Door nierproblemen gestopt met rijden. Nu weer begonnen maar stuiter op een probleem. Veel mensen blerren altijd dat wat er gebeurd, de schuld is van het paard. Nou ik weet zeker dat het mijn eigen schuld is, IK ZIT SCHEEF!!! (knik mijn heup in en heb dat zelf niet in de gaten)
Ik weet het, ik moet les nemen.... Gaat ook gebeuren alleen dit jaar nog onmogelijk. Dus mijn vraag, hebben jullie ook foefjes??
Hoop dat jullie me tijdelijk kunnen helpen!!
gr
Laatst bijgewerkt door Revanches op 16-07-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel iets aangepast ter verduidelijking.
heb ik ook een tijd gehad, maar door mn instructrice die de hele tijd blèrde dat ik mn heup hecht moest maken is het over gegaan, wat ook help de schouder aan de kant waar je inknikt proberen op te tillen, daardoor werd bij mij de knik ook al minder
succes!
Equipro
Geplaatst: 10-07-10 22:23
Heel goed dat je zelf inziet dat het probleem bij jou vandaan komt! Het feit dat je je hier al bewust van bent is heel belangrijk, en blijf jezelf er aan herinneren tijdens het rijden.
Zolang je nog geen instructi hebt kan je een vriendin vragen of zij je er op wil wijzen, ook kan je iemand je training laten filmen en kan je het later zelf terugkijken, Daar leer je ook heel veel van!
Succes!
Vivat
Geplaatst: 10-07-10 22:30
probeer eens een stukje met je ogen dicht te rijden,misschien kun je zo beter voelen of je recht of scheef zit. Zelf oefen ik dit vaak zonder beugels soms laat ik iemand mijn paard aan de longe vasthouden. Paard loopt dan wel met bijzet aan de longe zodat zijn houding dan goed is en ik mij op mijn eigen houding kan concentreren.