Heb jullie een vraagje. Heb 2 diertjes, ik rij al jaren, heb fanatiek wedstrijden gereden en ging altijd goed. Door nierproblemen gestopt met rijden. Nu weer begonnen maar stuiter op een probleem. Veel mensen blerren altijd dat wat er gebeurd, de schuld is van het paard. Nou ik weet zeker dat het mijn eigen schuld is, IK ZIT SCHEEF!!! (knik mijn heup in en heb dat zelf niet in de gaten)
Ik weet het, ik moet les nemen.... Gaat ook gebeuren alleen dit jaar nog onmogelijk. Dus mijn vraag, hebben jullie ook foefjes??
Hoop dat jullie me tijdelijk kunnen helpen!!
gr
Laatst bijgewerkt door Revanches op 16-07-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel iets aangepast ter verduidelijking.
heb ik ook een tijd gehad, maar door mn instructrice die de hele tijd blèrde dat ik mn heup hecht moest maken is het over gegaan, wat ook help de schouder aan de kant waar je inknikt proberen op te tillen, daardoor werd bij mij de knik ook al minder
succes!
Equipro
Geplaatst: 10-07-10 22:23
Heel goed dat je zelf inziet dat het probleem bij jou vandaan komt! Het feit dat je je hier al bewust van bent is heel belangrijk, en blijf jezelf er aan herinneren tijdens het rijden.
Zolang je nog geen instructi hebt kan je een vriendin vragen of zij je er op wil wijzen, ook kan je iemand je training laten filmen en kan je het later zelf terugkijken, Daar leer je ook heel veel van!
Succes!
Vivat
Geplaatst: 10-07-10 22:30
probeer eens een stukje met je ogen dicht te rijden,misschien kun je zo beter voelen of je recht of scheef zit. Zelf oefen ik dit vaak zonder beugels soms laat ik iemand mijn paard aan de longe vasthouden. Paard loopt dan wel met bijzet aan de longe zodat zijn houding dan goed is en ik mij op mijn eigen houding kan concentreren.
Het is eigenlijk nooit de schuld van het paard, een scheef paard moet je rechtrichten en als je zelf uit balans ben moet je zorgen dat je beter in balans komt samen met het paard. Je zou eens een tijdje zonder zadel kunnen gaan rijden en zorgen dat je ontspant in je zit en voelen hoe het paard beweegt in zijn lijf. Les is idd dan wel handig, waar ligt je basis? Als je zelf niet verder kunt gaan zou ik het toch even bij die basis houden , anders gaan er miss wel fouten in sluipen.
Aan de kant dat je scheef zit, je schouder eens goed optillen zeg maar. En iemand die zegt, let op je schouders. Want dan is de knik meestal wel weg.
pri_lady
Geplaatst: 11-07-10 23:12
Bij elke letter in de bak die je tegenkomt, jezelf controleren en corrigeren. Dat is voor mij het enige wat helpt om mijzelf bewust te blijven corrigeren. Paard loopt dan wel als een krant omdat je continue met jezelf bezig bent.
Daarom eerste half uur jezelf corrigeren, daarna half uur paardje trainen en proberen gecorrigeerd te blijven . Na enkele weken moet het steeds beter en als vanzelf gaan. Is wel hard werken hoor!!
EquiJoy
Geplaatst: 12-07-10 14:41
Centered Riding..... werkt snel en gemakkelijk..... zitten instructeurs door heel het land, dus vast ook eentje in jouw buurt....
_Nikkii
Geplaatst: 12-07-10 19:12
.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt
ik moest een hele tijd met een zweepje tussen mijn handen rijden, zodat ik niet teveel meehing in de bochten en m'n handen niet scheef trok. ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mij hielp het
steeds tijdens het rijden in jezelf blijven herhalen,ik heb het met mijn benen,en doordat ik dat heel de tijd zeg blijf ik eraan werken,recht op de spiegel af rijde zie je ook een hoop