vorig jaar heb ik een wedstrijdje gereden met men lievelingspony en ervan gevallen,allemaal geen echt probleem,de week daarna mocht ik met een pensionpaard rijden en we hebben gesrongen,nu dat paard begon na de hindernis te bokken en heeft mij ervan gewmeten, sedertdien ben ik geen zon held meer in springen(behalve met dutske dan)(dutske is me lievelingspony)
daarna ben ik beginnen intensief rijden met dutske.en ik kon er naar eigen zeggen goed mee rijden,iki ben een van de weinige die dutske goed in linkergalop kan doe aanspringen.
.nu ja ik heb zon goed jaar lang bijna iedere week met dutske gereden.tot zon 2 weken geleden,als ik ermee rij dan moet dutske de zaterdag 2 uur lopen in plaats van 1.ik had al langer beginnen voelen dat ze het tempo in de zen lessen niet meer aankan..en plots hij kwam zo naar me toe en vroeg of dat ik zou blijven met dutske te rijden en ik zei zo van kweet het niet maar met dutske geraak ik niet verder het enige dat ze kan is stappen draven een beetje galopperen en afdraaien meer kan ze niet en hij zei zo ja we gaan volgende week eens kijken of dat je op een ander paard kan. Dus zo gezegd zo gedaan de week erna ik mocht op tornado. Tornado is een eigen paard van een vriendin in stap alles ging goed dan draf we waren 10 passen ver plots dat paard begint te bokkken en te doen,net als ik er bijna van lig stopt hij en loopt weer door,ik draaf weer dat paard begint te crossen en te bokken tot hij bij de andere paarden was en ramt het paard voor mij op de achterhand.gelukkig dat paard sloeg niet maarja.en dat was zo heel de les. bart even erop gekropen en onder hem was hij braaf ik kruip erop weer hetzelfde. Na 3 kwart moest ik hem terug zetten.ik was daarvoor nu zo verdrietig
alle ja bioos eigenlijk
,om.niet omdat ik hem moest terugzetten of omdat ik erbina hafgelegen heb,maar gewoon ik rij verdorie in gevordert en ik kan alleen maar met de makste en oudste pony van de manege rijden alle andere paarden zijn veel te moeilijk voor mij en ik durf gewoon weg niet meer op die grote paarden rijdzen
.en ik mis dutske zo erg.
ik heb er zelfs over gedacht om helemaal te stoppen mmet rijden. wat moet ik doen?????
)

(maar ze had hem nadat dat ik erafgegaan ben weel een halfuur aan de longe doen galoperen
)
een wonder dat het goed is gekomen, ik had nog lang niet genoeg ervaring om een paard in te rijden maar goed. Ben er in die eerste inrijweek ook een stuk of 9 keer afgevallen
, ik kon hem dus niet inhouden voor een tragere draf (naar stap ging wel
ik heb hem danmaar laten doen en na een eindje kwam hij zelf erug in arbeidsdraf en ging het weer goed?