Ik rijd al een paar maanden een vosruin van 18 jaar en rond de 1.55m hoog. Hij is hiervoor al door
veel verschillende mensen gereden en ik rijd hem nu ook samen met een ander meisje. Ik merkte
meteen al dat hij aardig vast zat en niet helemaal mee wilde werken, maargoed doorgezet en
gelest etc. en uiteindelijk liep hij weer redelijk netjes. Ander zadel gekocht omdat het andere
niet fijn lag en deze past nu ook weer goed.
De laatste tijd echter haalt hij echt het bloed onder m'n nagels vandaan
Ik stap aan,leg mijn been eraan, weerstandbiedende hand om hem aan mijn buitenteugel te krijgen en
daar komt hij dan heel erg hard tegenin. Kop in de lucht etc. En ik weet echt niet hoe ik
dit op moet lossen. En als ik hem daar eenmaal doorheen heb laat hij vaak nog niet helemaal
los of komt meteen weer omhoog en in verzet als ik hem vraag een oefening te doen.
Eronderuit rennen is hij ook heel erg goed in.
Ik rijd hem af en toe met slof zodat ik hem wel fijn lang, laag en over de rug kan rijden
maar ik wil het natuurlijk graag gewoon zonder kunnen. Of het misschien aan zijn tanden,
rug etc. ligt heb ik ook al afgevraagd en ik ben nog aan het overleggen met de eigenaar
om iemand te laten komen.
Ik heb natuurlijk ook les maar zou graag wat meningen/tips horen.