Fris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hurray

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:49

Hoi!

ik zit eigenlijk met een probleempje. Mijn pony is met rijden heel fris en draaft alleen maar. Ik kan doen wat ik wil maar rustig stappen gaat gewoon niet. Met galop gaat ze als een gek door de bak en springen gaat al helemaal niet..

Iemand tips?

Dribbel

Re: Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:57

Is dit altijd zo geweest? Wat krijgt ze voor een voer en beweging? Denk dat je eerst moet kijken waarom ze het doet, voordat je het gaat oplossen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:58

Wat voer je? Hoe staat ze er dagelijks bij?
Staat ze buiten? Zo ja hoe lang ?

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:58

ik volg dit even, dit doet mijn verzorgpony dus ook!

caelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:24

als je verstandig bent stop je met brokken geven en geef je alleen musli zonder haver dat ze toch het idee heeft dat ze een maaltijd heeft

je kan ze voor de tijd los laten in de bak of longeren

gaat ze overdags ook op de wei daar kan ze ook haar energie kwijt

maar let vooral op het eten bij veel brokken en energie rijk voedsel kunnen ze over actief worden

ik geef mijn paard ook alleen musli werkt perfect en als ze te sloom is krijgt ze een handje brokken erbij

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:27

Ze kan dan wel fris zijn maar dan moet ze nog gewoon luisteren.
Africhten dus!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:31

Denk niet dat het aan de brok licht, maar aan je eigen techniek.
Ga aan de gang met grondwerk en rechtricht oefeningen, verdiep je in de theorie zodat je weet waarom een paard zo reageert .
Als jij zelf gaat begrijpen waar je mee bezig ben zal het paard jou ook beter gaan geloven.

Neem in elk geval les, want het probleem ligt echt niet bij het paard, laat ook het zadel en gebit eens controleren en hoe is jou zit, misschien klem je te veel , of zoek je te veel steun aan de teugel/mond wat een pijn prikkel geeft en waardoor het paard zijn instinct volgt en op de vlucht wil.
Zijn zo veel dingen waar je op kan letten en onderzoeken, maar zoek in de eerste instantie de fout altijd bij jezelf.

Mer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:48

Eerst kijken na het voer en beweging, als dat allemaal in orde is, lesnemen etc. wat Midgie ook al zei.