ik heb een ruin van Karandasj die in juni 3 jaar is geworden.
Nu was ik daarvoor al begonnen met zadel,hoofdstel,longeren en beetje hangen omdat hij al heel volwassen is en van
zichzelf al hele goede balans heeft.
1,5 weken geleden voor het eerst erop geklommen en alleen gestapt en haltgehouden op deels stem deels teugelhulpen.
Beenhulpen reageert hij ook al aardig op in combinatie met af en toe stem.
Dit heb ik 2 x zo nog gedaan en toen 2 dagen rust, 1 dag daarna alleen gelongeerd en de dag daarna weer erop.
Zo opstappen en wegrijden, netzo ontspannen. Drafje gedaan geen stap verkeerd en ook weer netjes terug naar stap als ik dit vroeg.
Nou heb ik dit weer 3x zo gedaan en heeft hij nu weer 2 dagen rust.
Maar nu zou ik graag los door de hele bak gaan maar nu is mijn vraag, hoe kan ik het sturen oefenen zonder dat hij daar tegenin gaat.
En zijn er oefeningetjes hiervoor?
Dus hoe doen jullie dit? De rem en het gas zit er wel op alleen het stuur nog niet en ik wil graag naar buiten met hem omdat hij het in de bah het snel saai vind en ik van mening ben dat lekker rechte lijnen door het bos beter is voor een jong dier.
Dus hoe kan ik het beste hem leren de teugels aan te nemen en te begrijpen wat ik er mee bedoel?
Verder heb ik (nog) niet met hem gegaloppeerd want het leek mij beter om dit in een hele bak te doen zodat het niet zo zwaar is. (heb nu elke x in iets meet als de halve bak met hem gereden), Hoe kan ik dit het beste aanpakken en waar moet ik op letten?
Alle tips,ervaringen zijn welkom!!
Groetjes Anne
bitloos is indd een goed idee.