Eigenlijk hoort het hier niet maar ik moest het even kwijt en misschien hebben jullie per ongeluk nog tips.

Goed, ik heb een verzorgpony. Heel leuk allemaal, ik deed nog aan lessen op de manege en ging daar ook vrolijk mee door, etc. Heel leuke verzorgpony, ziet er leuk uit, maar gedraagt zich als een slet. }> Ik heb toen een tijdje op haar rondgereden zonder hulp van iemand, gewoon beetje buitenritjes, rondjes door de bak, enz. Ze was ongelovelijk sloom, luisterde niet naar je hulpen, deed alleen dingen die zij leuk vond, viel je aan in het weiland en nog zo van die dingen. Ik vond het allemaal wel leuk, mooie uitdaging. Ik rijd bijna 13 jaar dus ik dacht die uitdaging ook wel aan te kunnen. Ik ben absoluut een doorzetter, met behoorlijk wat lef en werd dus ook niet bang van Trix's streken.
Toen ben ik bij die manege gaan rijden met die pony, vond ze heel leuk en het leek alsmaar beter te gaan, ze begon al beter naar mijn been te luisteren en nageeflijk te worden. Na die manegeles sessies ben ik samen met een ander iemand "echt" les gaan nemen. Diegene met wie ik meereed kende iemand van de ponyclub bij wie we thuis les konden krijgen. Ik had zelfs af en toe priveles.

Ik ken een heleboel mensen die eerst op hetzelfde niveau reden als ik en me nu met vlag en wimpel ngehaald hebben. Ik blijf maar steken en terug zakken bij het op twee kanten nageeflijk hebben, luisteren naar mijn hulpen, etc.
Ik ben nu al een heel jaar bezig en vind het gigantisch frustrerend dat ik zoveel moeite doe voor een pony en er zo weinig voor terug krijg. Ze laat zich niet vangen als ik het weiland in kom, trapt me er het liefst 4 keer uit. Ik ben in een jaar blijven steken op dingen die ik al kon en kan de pony waar ik op rijd alleen blij maken met buitenritten waarbij ik vee moeite moet doen haar bij me te houden.
Fiets bijna elke dag een half uur om wat leuks te doen met haar, maar niets valt in de smaak bij mevrouw.

En nu ben ik het dus ZAT. Heb een jaar de hoop gehad dat het beter zou gaan maar ik vrees dat ik het op ga geven...

Deze pony kan trouwens r*te veel, heb het er een enkel keertje allemaal uit weten krijgen....

Is er iemand die langs wil komen om het een keertje te proberen? Ik kan de moed eigenlijk bijna niet meer opbrengen. Trap mezelf altijd op de fiets, fiets het hele eind, zwoeg een beetje op de rug van Trix, en ga weer. Of ik doe helemaal niks, borstel haar en gooi haar weer het weiland in.
Maar goed, het zal wel duidelijk zijn, ik heb er geen zin maar in..

Misschien stop ik wel helemaal. Al dat gekloot steeds maar weer, al die pony's die er geen ruk aan vinden..