het corect leren van de keertwending!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wembleyk

het corect leren van de keertwending!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:54

hallo,

wie heeft er een corecte manier om de keertwending aan te leren.
Zit nu in het Z1 en mn keertwendingen zijn nog flut.

Veel spanning al bij de verzamelde stap en stil staan voor de inzet enz enz..

TIPS!!!???

nickynicole

Re: het corect leren van de keertwending!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:55

hele goede vraag... Als iemand de juiste tips weet ik moet er ook aan gaan beginnen..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:18

Beheers je de travers wel goed? Dan op de grote volte travers rijden en de volte steeds kleiner maken. Zorgen dat je paard goed doorstapt, want daar gaat het eigenlijk altijd fout.

Op een gegeven moment is je volte zo klein dat je in een keertwending zit. Zorg ook dat je altijd kan bepalen wanneer je er uit gaat en wanneer je door gaat, paard moet leren wachten op jouw hulpen en altijd direct reageren. Dat is vaak lastig van een keertwending. :)

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 10:07

ik heb als last dat mijn paard voor me uit denkt.Travers gaat goed hoor en op de volte kan het ook prima maar zodra ik het rij als in de proef verkampt hij en ben ik hem kwijt en is mijn keertwending maar een 4 of 5 waard

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:18

En je keertwending rijden vanuit een minder gewilde verzameling?

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:22

juist niet vanuit de travers aanleren..de voorhand moet om de achterhand heen draaien en dat wordt dan wel erg lastig met een achterhand naar binnen gesteld.Je moet het aanleren vanuit de schouderbinnenwaarts en dan de voorhand meenemen en de achterhand begrenzen.Zo heb ik het op de instructeursopleiding geleerd.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:51

liess1: ik denk dat het allebei wel helpt maar zal jou ding ook nog ff proberen. Maar in de keertwending moet je wel de zelfde lengtebuiging hebben als de travers dus zal dat niet al een stapje verder zijn? Ik oefende het eerst op een vierkant door kwart keertwending en er weer uit stappen.Dat gaat ook allemaal maar op 1 lijn 2 keertwendingen in de rustige verzameling wil gewoon niet

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:15

En je 2 keertwendingen volledig los van elkaar?

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:37

ja maar in een keertwending moet je paard niet met de achterhand naar binnen komen,je moet op 2 hoefslagen blijven,binnenachtbeen dient als spilbeen en moet opgetild en neergezet worden,nagenoeg op dezelfde plaats al draaiend.De voorbenen en het buitenachterbeen stappen rond het binnen achterbeen.Bij travers kom je op 4 sporen of misschien 3 als je het niet te schuin inzet,maar zeker niet op 2.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:20

Eerst veel op de volte travers proberen in de stap en wat appuyementen in de stap. Vanuit je volte kan je soms iets proberen te verkleinen. Meestal moet je er niet te lang mee bezig gaan, daar wordt het vaak niet beter van. Paar keer proberen en dan klaar. En idd ook goed om gewoon een kwart ofzo te maken, en vooral wanneer het fout gaat direct eruit en rustig overnieuw proberen. Maar gaan ze apart van elkaar wel helemaal goed?

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 20:51

hallo blackpearl ja los van elkaar gaat het beter als hoe ze in de proef moeten. Maar heb nog niet echt een truck hoe ik hem ze kan laten doe als in de prief.zal wel even wat dingetjes die hier gezegd zijn proberen

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:38

Dat probleem heb ik precies hetzelfde. Bij mij ging het thuis eerst ook helemaal niks, maar ik kan ze nu thuis heel netjes. Maar onder de proef gaat het bijna altijd weer fout.. Ik weet niet of jij hetzelfde hebt, maar bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik dan te veel nadenk van ohjee nu komen ze en dan is mijn voorbereiding niet goed, wordt ik gespannen en ga ik vaak wat te veel hulpen geven.. En pony maar netjes luisteren en dan wordt tie mega groot. Zelf heb ik hier nog niet echt een oplossing voor gevonden, maar misschien moet je even kijken of je ook ongeveer zo'n probleem hebt dat je zelf te veel gaat nadenken ofzo.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 11:38

blackpearl dat klopt wel ergens wat jij zegt,maar dat had ik heel erg nu ik weet dat ik ze toch niet kan rij ik er heen doe lalalallalala draai hem om (de middenhand dan) en ga weer verder.Maar nog blijft er spanning terwijl ik niks vraag

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 11:38

bij wie les jij trouwens black pearl?zag dat je in mijn omgeving woont