Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DUDIEFOREVER schreef:Ik denk dat het een vreugdebokje is voor in het galop gaan.
Dat ze bokken associeert met in galop gaan..
Het zadel enzo ligt goed?
Ja, anders zou ze het in de andere gangen denk ik ook wel doen..
Misschien duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat ze bokt voordat ze in galop gaat?
Miepie1980 schreef:Heb je les? Zo niet is dat het eerste waar je mee moet beginnen.
Verder zou ik haar zadel en rug eens goed na laten kijken of daar wel alles mee goed is. Dus zadelmaker en DA lang laten komen.
Bokken kan protest zijn doordat ze pijn heeft. Dat kan je dus laten controleren door een dierenarts.
Verder kan het een rijtechnisch probleem zijn maar daar heb je dan dus hulp voor nodig van een diplomeerde instructrice.
Ellen14 schreef:Moontje1991 schreef:ligt het zadel goed? haal er eens een zadelpasser bij
Hoe is haar rug haal er eens een osteophaat bij.
Heb je haar laten keuren voor aankoop?
jh ze was in orde rug we hebben zadel op maat laten maken omdat ze
struis gebouwt is x.
DUDIEFOREVER schreef:Ik denk dat het een vreugdebokje is voor in het galop gaan.
Misschien duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat ze bokt voordat ze in galop gaat?

Ellen14 schreef:hyeeea,
Ik ben Ellen heb sinds januari een nieuwe
witte d-pony (merrie) van 12 jaar
ik heb er mee op de manege gereden maar toen niet gegalopeert
toen ik thuis wou rijden stapte en draafde ze heel braaf
maar toen ik in galop wou gaan bokte ze heel hoog
ook aan de longe bokt ze voor in galop te gaan
ik heb al heel veel geprobeert
maar niets helpt als dit zo voort blijft gaan ,moet ik ze gaan verkopen
heel jammer want aan de hand springt ze heel hoog ze heeft mooie gangen
maar ze heeft een bok probleem
tips?
x.Ellen

cupcake1986 schreef:ik denk ook eerst en vooral: heeft ze geen rugpijn?
ten 2e ms idd een vreugdebokje, alhoewel: het is zomer dus staat ze buiten op de wei veronderstel ik en dan zijn (mijn paarden in elk geval) al een pak rustiger, dus geen vreugdebokjes meer want dat is eerder iets voor in de winter als ze uit stal komen.
maar mijn bedenking: waarom heb je er niet mee gegaloppeerd toen je ze geprobeerd hebt?! Dat lijkt mij het eerste logische dat je doet als je in een paardje geïnteresseerd bent: doorrijden en uitproberen wat ze allemaal kan (niet de zot uithangen natuurlijk). Daaronder versta ik ZEKER: stap/draf/galop, als je wil springen: wat kan ze springen en hoe hoog (met ruiter!), wat kan ze als dressuur, enz.