Luister niet naar hulpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferlevy

Luister niet naar hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:49

Hallo,

Bijvoorbeeld: ik wil precies bij de letter ''b'' in de galop springen. Ik ga voor de b doorzitten en hoe hard ik dan ook aan de teugel trek of naar achter zit hij springt uit zich zelf dan al in de galop. Ik ga doorzitten en hij is weg. Waar dan ook.
Als ik in de draf zit en terug wil gaan naar de stap en ga doorzitten dan is hij ook weg naar de gallop. Soms maak je hier best veel voordeel van maar het is ook best irritand.

Mijn lesgeefster zegt dat ik dan weer terug moet gaan naar de draf, volte draven en dan weer proberen maar hij blijft het doen..

Heeft iemand tips?

x

amillia

Re: Luister niet naar hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:52

Doorzetten... als jij hem elke keer z'n zin geeft blijft het leuk, dwing je hem elke keer weer terug naar draf te gaan tot hij een keer wacht is de lol er uiteindelijk af. En dan niet vergeten niet alleen voor de galop door te zitten.

Jenniferlevy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:58

Okee, ik zal het morgen meteen gaan proberen!
amillia schreef:
Doorzetten... als jij hem elke keer z'n zin geeft blijft het leuk, dwing je hem elke keer weer terug naar draf te gaan tot hij een keer wacht is de lol er uiteindelijk af. En dan niet vergeten niet alleen voor de galop door te zitten.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:59

Hallo,

Irritant hè. 'k heb ook zo'n enthausiaste die met mij meedenkt ;)
Ik zou eerst alleen maar gaan oefenen met van draf terugrijden naar stap. Desnoods vanuit het lichtrijden. Dus maak jezelf lang, steeds langzamer lichtrijden en vlak voordat ie in stap is doorzitten en inkomen. Klinkt misschien raar, maar DENK dan ook vooral aan stap. Breng de rust in jezelf om te gaan stappen. Dit zou ik heel veel oefenen, net zo lang totdat je gewoon kan doorzitten en dat je paard in stap gaat.
Daarna zou je hetvolgende kunnen doen:
Tip van mijn instructrice en die werkt super: Gaan doorzitten en terugrijden naar (bijna) stap. Vlak voordat ie in stap zit hulp geven voor de galop. Als ik dit heel consequent doe, dan krijg ik een hele mooie overgang naar de galop.

Overigens is mijn ervaring dat als ik ga trekken aan de teugels om hem terug te krijgen, hij alleen maar wegstormt, dus ik zou proberen dit heel snel af te leren.

Nou succes ermee!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:14

Trekken aan de teugels is in elk geval niet gebruikelijk bij het paardrijden,
Je zou idd meer kunne gaan werken aan het doorzitten en controleer jezelf eens in je zit , misschien ga jij wel klemmen als je gaat doorzitten en gaat het paard daar voor in galop.
Irritatie is ook niet erg gewenst onder het rijden,
Ga er in elk geval van uit dat de fout echt bij jezelf ligt.
Je zou wat meer kunnen gaan werken aan je zit , rij eens zonder zadel en leer voelend rijden en vooral erg belangrijk onafhankelijk in je zit en handen kan werken.

Tjitske01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:36

veel overgangen rijden, en als je naar de galop aanspringt
een duidelijke galop hulp geven.
Probeer er ook op te letten hoe je zit,
zoals midgie al zei kan het zijn dat je je benen aanklemt.

les nemen is natuurlijk ook een optie :)
in iedergeval niet gaan trekken aan de teugels!