Ik rijd nu sinds een half jaar een 14-jarige merrie. Het is een ontzettend lief beest maar soms...
Ze heeft nu sinds een tijdje een nieuw "trucje"; ze snijdt telkens de korte zijdes af en dan meestal ook nog een deel van de lange zijdes erbij. Ze wil zegmaar niet meer op de hoefslag lopen op die momenten. Ze doet het niet de hele tijd, meestal alleen de tijd na de galop en soms ook wanneer ze het niet met me eens is. Ik kan drijven met mijn binnenbeen wat ik wil maar dan gaat ze er alleen maar keihard vandoor en is er geen stoppen meer aan. Ook heb ik 1x geprobeerd met mijn handen te sturen en binnenbeen bij te rijden alleen toen werd ze echt vreselijk sterk en was ze ook niet meer te houden. Ik heb op dit moment geen les, ben op zoek naar een nieuwe instructrice omdat mijn vorige instructeur er helaas begin dit jaar mee is gestopt. Eigenaar van het paard kan mij ook niet helpen, die heeft alleen verstand van keuringen etc.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie me konden helpen, houdt het wel een beetje vriendelijk alsjeblieft
.
.