Mijn paard die ik zelf heb beleerd liep eerst heel netjes rustig en liet haar hoofd ook lekker zakken maar nu is ze een gigantische sterrenkijker en raced ze gigantisch ik kan haar longeren van te voren en lekker laten racen van te voren aan de longe of een goede training van te voren doen aan de longe maar dat maakt haar geen moer uit ze blijft rennen. Weten jullie dit om te verhelpen?
Kan van alles zijn. Je rijstijl, blessures...... weet ik wat allemaal. Begin met je rijstijl onder de loep te nemen, daar komen de meeste problemen vandaan. Laat een fysio of ostheopaat naar de rug van je paard kijken, en controleer of het zadel past.
bfsunshine
Geplaatst: 15-06-10 16:49
Ik zou eerst alle lichamelijke factoren uitsluiten, en ook kijken of het zadel/bit nog wel past. En dan gaan kijken naar wat de oplossing is.
Dhani
Geplaatst: 15-06-10 16:51
heeft hij/zij misschien een keer vast gelegen in de stal?? het kan goed zijn dat er een wervel scheef zit en dan moet je een osteopaat laten komen. het is nooit verkeerd om een osteopaat te laten komen. hij/zij kan gelijk een beeld schetsen of je paard ergens pijn heeft, en vaak ook waar.
Wanneer je alle lichamelijke probleempjes hebt uitgesloten, zoek dan eens op (corrigerende) weerstandbiedende hand. Of vraag dit eens aan je instructeur.