Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Seltje schreef:Hier herkennen ik direct een arabier in, die willen nu eenmaal graag hard gaan. Dat voor de sprong, maak het haar moeilijk, een slalom voor de sprong, of vanuit een kleine volte de sprong op draaien, of drafbalkjes leggen...
Dan dat stalprobleem lijkt op angst en pijn, past het zadel goed? want ze associeert zadel en stel= pijn, of misschien dat het aansingelen voor haar niet zo plezant is, of misschien heeft ze ooit eens iets voor gehad en daarom associeert ze stal+ zadel is pijn. de oplossing: heel rustig aan doen, elk stapje dat zij braaf zet, beloon je. Is ze stout, zet ze dan terug in haar stal en begin opnieuw, stapje voor stapje, geef haar vertrouwen.
Het gelopprobleem weet ik niet direct een oplossing voor zonder foto's ofzo, maar ik denk dat je lesgever je daarmee het beste kan helpe.
calypsoo schreef:1.kan je niet ergens anders dan in de stal opzadelen?
2. op de volte blijven
3. in draf op de hindernis ( hoeft niet hoog te zijn) afgaan en vlak voor uit je zelf stoppen. elke keer als je aanvoelt dat ze onder je weg loopt zet je haar stil
ik kan niet precies zeggen want ik ben je instructrische niet. dit is wat ik ook heb geproeerd want daar had ik ook moeitje mee. ( ookal ist geen arabier)
succes!

kimmie88 schreef:2. Ze kan ontzettend mooi aan de teugel lopen, alleen in galop wil het
niet goed lukken, dan wil ze heel hard gaan, en als ik haar dan rustig heb
onder controle en dat gaat een tijd goed en ik vraag haar iets meer naar
beneden, dan gaat ze weer heel hard...
Weet je zeker dat je haar op de goede manier nageeflijk laat lopen? Zet ze haar rug misschien vast? Longeren met hulpteugels? Heeft z\e op medisch gebied ergens last van? Hoeft niks ernstigs, maar als een wervel niet lekker zit, kan het voor haar al veel pijn doen als ze dan nageeflijk moet lopen in galop. Misschien vind ze het gewoon erg moeilijk en heeft het training en geduld nodig..