Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maeve schreef:Wat vreemd... misschien heb je hem inderdaad geraakt, als hij je helemaal niet meer naast zich wil hebben... mag ik vragen waarom je met sporen moet rijden?
Apple schreef:Geen sporen meer om? Even weer terug naar de basis met opstappen denk ik.
Infinity90 schreef:ik moest die sporen om voor het extratje als hij moe word.. dit werkte heel erg goed..
.Infinity90 schreef:toen die zaterdag., had ik de sporen extra af gelaten... dus geen meer om.. en iik probeerde heel langsaam me omhoog te hijsen( heb veel ervaring met jonge paarden.. en zet niet te veel gewicht in bij het opstappen.. ik weeg ook ma 50 kilo) maar dat maakte het erger want dat duurde m te lang en ging hij rodeo doen.
.
kleinvosje schreef:Infinity90 schreef:toen die zaterdag., had ik de sporen extra af gelaten... dus geen meer om.. en iik probeerde heel langsaam me omhoog te hijsen( heb veel ervaring met jonge paarden.. en zet niet te veel gewicht in bij het opstappen.. ik weeg ook ma 50 kilo) maar dat maakte het erger want dat duurde m te lang en ging hij rodeo doen.
sorry, maar als je heel langzaam omhoog hijst, is er langer druk op de schoft door je zadel. Dan doet het dus langer pijn... Je kunt beter gaan proberen met een krukje op te stijgen, of iemand een voetje op laten geven. Dan heb je minder druk op de schoft. Ik denk dat daar het probleem in zit, ook al heb je dit zadel altijd al gebruikt.
Verder be ik het eens met anderen die al zeggen dat je wel erg vroeg begint met een spoortje. Hoe lang rijd je je paard per keer? En hoe vaak per week?

. Eerst bleef hij keurig staan, totdat hij dat niet meer wou ofzo. Heel gedoe gehad. Steeds als hij wegliep rondjes laten lopen en dan weer proberen werkte niet. Die rondjes maakten hem niks uit. Iemand hem vast laten houden hielp niet, tegen de bakrand aan hielp niet. Op een gegeven moment zette ik hem vast, stapte op, klikte ik het touw los. Kwam ik er iig op, maar niet zoals het hoort.
. Maar goed, nu weet ik dat hij gewoon aan het klieren was, ken ik hem goed, en is hij verder heel relaxed, hij is niet helemaal bang na een klein tikje zeg maar.