Met rijden heb ik 2 probleempjes, mijn pony (fjord) is namelijk een beetje ongevoelig voor hulpen... Het lijkt wel of het iets erger is geworden sinds wij meer van hem vragen (we 'duiken' als het ware dieper de dressuur in, die zin moet genoeg zeggen).
Wat hij nu doet:
- Niet meer willen aanspringen in rechtergalop, hij houdt eigenwijs vol en blijft maar links aanspringen. Soms lukt het ineens wel, maar meestal niet.
- Als we wat duidelijker drijven in draf, zou hij moeten weten dat hij zijn passen zou moeten versnellen (dus middendraf). Maar nee, meneer springt gewoon in galop aan. Wat wij doen, is hem uit de galop halen en opnieuw de hulp geven. Maar hij herhaalt het gewoon?
We proberen de hulp ook anders te geven... Maar hij blijft galopperen.Verder nog een vraag... Onze fjord is een beetje gemakzuchtig en vindt het al snel voldoende.
Maar hoe laten we hem meer op zijn eigen voeten lopen, dat hij zijn benen wat meer optilt en wat 'trotser' loopt? Erg verradelijk... Met losgooien loopt hij soms enorm mooi te paraderen, meneer kán het dus wel.
We rijden echt ontzettend veel overgangen, figuren, etc. Vooral mijn zus rijdt nu echt op ontspanning. De 'echte' dressuur laten we nog even voor wat het is... Omdat de basis nog niet helemaal 'af' is, vinden we.
Trouwens, hij is echt níet sloom. Hij reageert in principe prima op het been, hij is zeker voorwaarts en het tempo zit er goed in. Dit is niet het probleem, het gaat meer omdat aanspringen in galop en zo. Het bovenstaande.Nou... Tips zijn welkom!!

Groetjes van mij en Sandor