hoofd naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SoAndrea

hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 16:18

Als ik begin te rijden, wil mijn pony nooit aan de teugel,
als ik dan wat meer in heb gereden, wil ze bijna altijd wel aan de teugel..
maar als ik dan bijv. naar les ga, gaan we eerst dressuur en dan springen
maar met springen moet ze haar hoofd omhoog doen, anders
dan springt ze altijd heel lomp..

maar dan gaat ze meestal met haar hoofd naar beneden hangen,
als ze haar hoofd om hoog moet doen..

Tips?

Jakizi

Re: hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:33

Dat hoofd met rust laten.

Als ze op je handen gaat leunen gewoon een keer been geven en ruimte met je hand zodat ze er niet in kan gaan hangen

Amaretto27

Re: hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:36

Als een paard springt, brengt het altijd zijn hoofd omhoog.
Je moet ruimte geven met je teugels als je over de sprong heen gaat.
Je pony komt pas aan de teugel, wanneer ze helemaal ontspannen is. Voordat een pony aan de teugel loopt, moet je nog een heel proces afleggen om dat te bereiken.
Weet goed waar je mee bezig bent en ga je niet focussen op dat hoofd naar beneden, daar doe je je pony geen plezier mee.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:33

Meestal vatten mensen aan de teugel lopen anders op.. ze willen alleen het hoofd naar beneden hebben, want dat is immers aan de teugel lopen, zegt men. Maar dat is heel wat anders als aan de teugel lopen..

Aan de teugel lopen is dat hij zijn achterhand onder de massa brengt en zo jouw extra gewicht op zijn rug meer verdeeld over de 4 benen en daardoor gaat het hoofd ook wat naar beneden hangen zeg maar..
Iedereen kan het paard in de krul trekken en het hoofd naar beneden krijgen, maar of dat aan de teugel lopen is? *Lekker scherp bit erin hangen en klaar is kees, zo denkt iedereen* maar als je het dwingt, doet het pijn aan de nek.. probeer maar eens op je handen en knien te zitten, je hoofd doe je zo dicht mogelijk tegen je borst aan, en probeer dan maar eens je rechter knie of linker, naar je borstkas te bewegen, en probeer dan het zelfde maar dan met je hoofd 'los'. Zo merk je dat je minder last in je nek krijgt, en dat je hoofd makkelijk mee te bewegen is en dus ook wat lager komt! Dit kan je vergelijken met aan de teugel!

Maar dit alles is een gevoel wat je moet hebben, het paard moet ontspannen zijn, en dus gewoon zelf zijn achterhand eronder doen, dit kan jij niet met je teugels voor elkaar krijgen ;)
Dus in de krul is niet aan de teugel.. dat is wat ik duidelijk wou maken ;)
Ik zou hier dus niet over in zitten, het ene paard doet dit sneller als het andere paard!