Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
onley schreef:nou ja ik zeg je kwpners daar kunnen ook rotbokken tussen zitten
maar ik denk dat verkopen toch de beste oplossing is
ik zit in hetzelfde schuitje enkel heb ik die van mij al bijna 7 jaar.
rayo_de_sol schreef:waarom neem je dan niet die kwpner van 12 jaar?
ik weet niet of je wedstrijden wilt rijden gewoon voor de lol of echt om te presteren.
de mijne van 17 jaar beweegt alsof ze 6 is.
en misschien kan je die kwpner eerst leasen of verzorgen?
rayo_de_sol schreef:ik wil wedstrijden rijden en zij is ook niet heel gemakkelijk. niet dat het erg is maar om een paard dan nog zo te gaan trainen. plus dat ze nog wel wat vast wil gaan zitten. ik ben bang dat die naar een paar jaar ook wel stijf is. dan heb ik er nog niks aan. bovendien is het een echt heethoofd. iets wat ik ook nog wel eens wil zijn. ze is niet zo geschikt om bij huis te staan. ze staat op een stal en dat is ook meer iets voor haar.WowAmigo schreef:Als die van 12 gezond is, waarom niet? Salinero bijvoorbeeld is nog ouder en die heeft al heel wat meer kilometers in de benen waarschijnlijk![]()
Als het niet klikt heb ik er geen problemen mee als iemand zijn paard verkoopt hoor. Als het wel klikt trouwens ook niet![]()
Wat ik wil zeggen, als jij je beter voelt op een ander paard, lekker doen en niet koste wat kost aan blijven modderen!
Michellette schreef:Van die twaalfjarige kun jij nog heel veel jaren plezier hebben dus waarom die dan niet. Twaalf is echt niet oud hoor.
Maar jouw haflinger maakt gebruik van de ruimte die jij hem geeft, bewust of onbewust: een paard doet niet alsof - jij reageert waarschijnlijk op hem in plaats van dat hij luistert en reageert op jou. Als dat al jaren zo gaat dan doe je er verstandiger aan hem weg te doen en opnieuw te beginnen.
vosje2010 schreef:Als een paard gezond is is 12 zeker niet oud hoor. Maar als ik lees dat hij onregelmatig is, dan is het een ander verhaal. Kreupelheden hebben vaak niks met leeftijd te maken, maar dan is er iets mis. Lijkt me dat dat eerst opgelost moet worden voor je verder kan rijden?
Dat je eigen paard precies weet wat er kan en wat jij toelaat is duidelijk, en dat is heel lastig te veranderen. Hij is ook niet gek!
Misschien dat het met een andere ruiter een totaal ander paard lijkt!
Dus zoek een nieuwe eigenaar is mijn advies.
Alet74 schreef:Tussen de regels door begrijp ik dat je sowieso liever een ander paard hebt en dat bevestigd wilt hebben? Het is een keuze die je zelf moet maken, dat kan een ander niet voor je doen.
Is er geen klik met je Haf, heb je niet de fut om door te zetten in slechtere periodes? Probeer eens na te gaan bij jezelf waar het verkeerd gaat. Want als je met je Haf niet doorzet als het eens een tijdje niet zo lekker gaat, denk je dat je dat dan wel doet met een ander paard? Want geloof me, slechtere periodes kom je altijd weer tegen.
Misschien dat je met echt goede begeleiding, structureel elke week om eens te beginnen, met je Haf wel weer lekker op gang komt. Vaak is het een kwestie van willen in dit soort situaties. Als het je gewoon tegen staat, moet je er niet aan beginnen, verkoop dan je Haf en bedenk hoe je verder wilt.
Veel succes!
trustHim schreef:tja ik zou zeggen verkoop hem daar word hij ook gelukkiger van, misschien vind hij het werk dat je bied wel gewoon niet leuk/moeilijk/snapt hij niet wat je wilt etc etc
Citaat:ik heb het liefst: (mijn droompaard hoor, dus een ideaalbeeld, niet realistisch gekeken hahah) een kwpn achtig warmbloed dus, jaar of 5/7, goed doorgereden, wedstrijdervaring mag maar hoeft niet, het liefst b/l niveau, schofthoogte tussen de 163 en 173, iets groter of kleiner mag maar niet veel. kleur en alles maakt me niks uit. wel graag een allrounder.

x_Marr schreef:Wat probeert hij dan? Wat voor problemen heb je met hem? Wat vind jij onder het werk uit proberen te komen? (Zo denkt een paard namelijk niet.)
Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd door de vele verkoopreacties hier.. Als je nog maar 17 bent heb je nog zoveel te leren op paardengebied, en misschien is de oplossing wel heel simpel.. Ik denk dat je juist hier nog meer van kan leren dt je dar later alleen maar je voordeel mee doet.
Hmm een paard van 12 wat al stijf wordt? Dat klinkt niet goed
aeolusnr1 schreef:Zoals er al een paar hebben aangegeven, eigenlijk wil je maar één antwoord horen, want je paard is toch de boosdoener.
janesmith schreef:ook ik denk dat in jouw geval verkopen de beste oplossing is en dan een fijn ervaren paard terugkopen.