even een dipje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bonnie1995

even een dipje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 08:10

hallo,
ik ben bonnie.
ik rijd op een duitsrijpaard genaamd: memory. Memory is echt een schatje maar hij is best sterk. Een paar weken geleden liep hij helemaal super maar nu strekt hij ertussen uit. We rijden hem niet met slof omdat, ik dat onzin vind en ik wil het zelf oplossen. Het gaat de laatste tijd wel weer iets beter en krijg hem al weer beter bij me en naar beneden. Maar toch blijft hij trekken aan de linkerhand. Wat kan ik daar aan doen? :D
groetjes Bonnie
voor foto's kijk op mijn profiel en dan naar de website van hyves... Daar staan heel veel foto's van memory en mij :D

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:49

Aan de kant waar hij vastpakt moet jij juist loslaten, want het betekent dat hij aan de andere kant geen goed contact neemt.
Veel voltes rijden en hem bezighouden, zodat zijn aandacht bij jou is.
Een dipje heeft iedereen op zijn tijd!

xDarkness

Re: even een dipje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:42

Inderdaad,

Ook kan je proberen twee hele korte ophoudingen te geven aan de kant waar hij vasthoud, dat wil ik ook wel eens werken. Veel slangevoltes en voltes en blijf spelenderwijs vragen.

bonnie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 20:26

vosje2010 schreef:
Aan de kant waar hij vastpakt moet jij juist loslaten, want het betekent dat hij aan de andere kant geen goed contact neemt.
Veel voltes rijden en hem bezighouden, zodat zijn aandacht bij jou is.
Een dipje heeft iedereen op zijn tijd!

ja daar ben ik nu ook mee bezig.. want, ik ben links en die pakt hij dan vast. Me zus reed er eerst op en bij haar is het rechts omdat, die rechts is.. :o

bonnie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 20:26

xDarkness schreef:
Inderdaad,

Ook kan je proberen twee hele korte ophoudingen te geven aan de kant waar hij vasthoud, dat wil ik ook wel eens werken. Veel slangevoltes en voltes en blijf spelenderwijs vragen.

ik zal het eens proberen.. ik doe ook wel soms dan gewoon een balk op de volte leggend dat het voor hem leuker wordt en zo losser word..

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:34

Goed idee, over balkjes draven is een goede afwisseling.
En veel overgangen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:04

Hij trekt als je dus net iets vaster neemt, bij de éne persoon op de linkerhand en bij de ander op de rechterhand, je paard is dus niet nageeflijk, hij moet gewoon leren na te geven wanneer er iets gevraagt wordt, en dit niet even maar echt altijd.
Ook hier zit het probleem niet bij het paard , maar bij de consequentheid en je manier van vragen.
Let er altijd op dat je een teugelvraag altijd ook combineerd met een beenhulp.

bonnie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:07

aeolusnr1 schreef:
Hij trekt als je dus net iets vaster neemt, bij de éne persoon op de linkerhand en bij de ander op de rechterhand, je paard is dus niet nageeflijk, hij moet gewoon leren na te geven wanneer er iets gevraagt wordt, en dit niet even maar echt altijd.
Ook hier zit het probleem niet bij het paard , maar bij de consequentheid en je manier van vragen.
Let er altijd op dat je een teugelvraag altijd ook combineerd met een beenhulp.

Ja daar zijn we op aan het oefenen.. Maar aan mijn been ligt het niet ik rijdt zelf wel goed met been. Soms heb ik wel dat ik een beetje te hard trek maar dan laat ik hem ook weer even lang en verontschuldig ik me zeg maar omdat, ik dat niet wil. Want, 1 maand hiervoor liep hij zo fijn maar nu is hij gewoon even heel anders. Terwijl het 1 maand geleden met springen minder ging maar daar gaat het nu weer beter mee.. :o want, op mijn hyves foto's staan wel foto's van dressuur en daar loopt hij nog wel aardig vind ik zelf jij?

bonnie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:18

ik heb de afgelopen 2 dagen.. met een passoa bitje gereden omdat, mijn lerares springen die kon het met springen wel merken dat hij sterk was en dat ik moeilijk door de hoeken kwam. Ze heeft er zelf wel eens op gezeten en kwam er toen achter dat hij wel heel sterk is, en moest dus maar even een passoa bitje in doen. Daar heb ik nu 2 keer meer gereden vandaag en gister.

In het begin ging het niet maar later liep hij super helemaal ontspannen en helemaal rond. Vandaag liep hij gelijk super en kon ik weer alles met hem hij heeft nog nooit zo fijn gelopen.. nu doe ik hem morgen nog een keer met passoa en dan weer met gewoon bitje. Nu heb ik hem ook weer goed kunnen loswerken. :D want, dan heb ik meer in de hand.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:37

Ik zit in de zelfde situatie als jou.Links om is mijn paard zo super sterk moet hem gewoon naar links trekken om hem iets in stelling te krijgen.En nog wil hij dit pas na 20 min..We zitten dus ook even in een dipje hopen dat het voor korte duur is..

Schelpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:45

Een paard dat nog veel stuwt in plaats van draagt is vaak sterk met rijden. Misschien kan je proberen om de achterhand er wat meer bij te rijden door bv overgangen en tempowisselingen.

Elk paard is van nature scheef, net als de mens links of rechtshandig is. Jouw paard is zo te lezen rechtsgebogen. Hij wil rechtsom wel buigen maar links niet, daarom trekt hij terug. Misschien kan je hem proberen te gaan rechtrichten, dus beide zijdes even buigzaam maken?

Succes!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:08

Een dipje zou heel goed kunnen, dat heb ik ook heel veel.
De ene keer ga je met sprongen vooruit en dan staat het stil of gaat het heel langzaam vooruit of gaat het zelfs achteruit. Ik denk dat iedereen daar last van heeft.
Gewoon lekker door rijden met de bovenstaande tips en dan weet ik zeker dat het beter zou gaan.