Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_deempje_ schreef:probeer te ontspannen, dat is echt heel belangrijk ook voor je paard, en geniet van het rijden ik zit er soms ook gespannen op dus weet wat het is ik vindt dat ook heel vervelend af en toe maar komt ook omdat ik dus sinds 2 weke een nieuw paard heb dus het is allemaal niet en voor dat paard ook, probeer vertrouwe te krijgen want als jij dat in je paard hebt heeft je paard dat ook bij jou. heb je les of niet? ik les nu regelmatig en dat helpt bij mij heel erg goed je maakt echt een band met je paard. ik hoop dat het snel over is
groetjes
Lacadeia schreef:Probeer te ontspannen en genieten. Doe het anders lekker rustig aan zodat je weer vertrouwen krijgt. Ga niet langs delen waar veel auto's komen, en ieder paard schrikt weleens, zoals je ook in je openingspost had staan! Misschien is het een idee om een ander paard of een begeleider mee te nemen, dit geeft vaak ook iets meer zekerheid. Veel succes vanavond!