Paard loopt op het weiland schreef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Paard loopt op het weiland schreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 11:31

Hallo bokkers,
Met mijn haflinger rijd ik regelmatig in de bak, buiten en ook een springparcourtje (ook op een weiland). Dit doet hij super en is dan ook gewoon recht. (loopt gewoon in rechte lijnen)
Zodra ik dus op het weiland ga rijden kan/wil hij niet recht lopen. Hij loopt echt te zwalken door het weiland. Ik rijd hem goed tussen twee teugels en twee benen maar nog wijkt hij continu uit.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Romyv

Re: Paard loopt op het weiland schreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:42

waarschijnlijk ziet je haflinger weiland als vrije tijd, spelen en vooral niet werken. Hij moet dus leren om ook hier aan het werk gezet te worden. Daarbij kan het ook zo zijn dat ti in de bak heel erg hangt op het schot, de schutting of de hoefslag wat ti op de wei niet heeft. Je moet dan zijn balans verbeteren wat alleen kan door heel veel te oefenen :+

Ash_

Re: Paard loopt op het weiland schreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 12:02

In de bak loopt hij ook gewoon goed recht op de binnenhoefslag. endergelijke.
In het weiland zet ik hem wel goed aan het werk maar hij is er indd nooit erg bij met zijn hoofd. Hij is dan ook erg kijkerig.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:53

In de bak hebben paarden steun de rand vanb de bak en aan de hoefslag. Daardoor lopen de makkelijker rechtuit.
In het weiland hebben ze helemaal geen steun en moeten ze op hun eigen benen rechtuit lopen en dat is moeilijk als je dat niet gewend bent.
Veel in het weiland oefenen met rechte stukken. Denk goed om je zit, been en teugels en kijk recht vooruit.

TipTopBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:24

Hoi hoi,

Zorg dat je je paard in elk geval niet met je benen terug duwt de goede richting in. Breng altijd de voorhand voor de achterhand. Dus mooi beide benen eraan houden en met je buitenteugel duw je de voorhand naar binnen. Binnenteugel van de hals.
Probeer maar eens. Ik ben benieuwd of je er baat bij hebt.

Groetjes