Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judith1601 schreef:Ik kan haar ook echt niet naar buiten duwen met mijn linker been, of opzij duwen.. dat lukt mij gewoonweg niet.
RandyOrton25 schreef:nee maar het is raar dat het rechts om geen probleem is en links om wel.
mijn linkerbeen lijdt een eigen leven dus het ligt bij mij wel degelijk aan de kracht van mijn been.
midgie schreef:RandyOrton25 schreef:nee maar het is raar dat het rechts om geen probleem is en links om wel.
mijn linkerbeen lijdt een eigen leven dus het ligt bij mij wel degelijk aan de kracht van mijn been.
Je rijd geen paard op kracht met je been, met je been geef je ene aanwijzing.
Als je bedenkt dat een paard daar een vlieg wel voelt, dan voelt hij een lichte druk van jou been ook wel.
Ga je eens echt in de techniek verdiepen en ga los en grondwerk doen.
Quir schreef:midgie schreef:
Als je bedenkt dat een paard daar een vlieg wel voelt, dan voelt hij een lichte druk van jou been ook wel.
Je hebt wel degelijk kracht nodig in je benen om correcte hulpen te geven en dat merk je pas wanneer je het niet meer kan.
Je hebt geen kracht nodig om te schoppen (alla manege ruiters, die missen juist die kracht). De kracht die je nodig hebt, gebruik je normaal nooit (in het leven buiten om paardrijden) en het been moet stil liggen en correct aan duwen. Dus wel degelijk kracht in je benen nodig.
Je moet je spieren sterker maken, zoals ik al eerder aangaf. Dan vooral je binnenbovenbeen spier. Dus het aanklemmen, stom weg gezegd.
Eefske schreef:midgie schreef:
Je hebt wel degelijk kracht nodig in je benen om correcte hulpen te geven en dat merk je pas wanneer je het niet meer kan.
Je hebt geen kracht nodig om te schoppen (alla manege ruiters, die missen juist die kracht). De kracht die je nodig hebt, gebruik je normaal nooit (in het leven buiten om paardrijden) en het been moet stil liggen en correct aan duwen. Dus wel degelijk kracht in je benen nodig.
Je moet je spieren sterker maken, zoals ik al eerder aangaf. Dan vooral je binnenbovenbeen spier. Dus het aanklemmen, stom weg gezegd.
[/quote]
). Je moet inderdaad ook de techniek beheersen, maar hiervoor heb je ook gewoon kracht voor nodig. Heel simpel, maar zonder spierkracht kom je nergens. Ook al hoor je niet met kracht te rijden, toch heb je het nodig om juist góéd te kunnen rijden en de correcte hulpen te kunnen geven.
Al zit ik niet altijd even stil, maar ik ben geen Anky, ik ben me ervan bewust en doe mijn best
Trouwens, bedankt voor jullie reacties, hier leer ik erg veel van.
).
midgie schreef:Hoeveel kracht wil je gebruiken dan, het paard kan op been aanleggen al buigen, dat hij naar binnen valt kunnen je misschien oplossen door een indirecte teugelhulp op de schouder en je zit.
Maar dan zal het paard wel moeten begrijpen wat je bedoelt.
Iets waar je op zit kun je niet verplaatsen met kracht en paardrijden is geen krachtsport, dus je hoeft echt geen enorme spieren in je benen te gaan ontwikkelen.