mond openen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelselientje

mond openen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:22

hoi allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de goede plek is, maar mijn paard doet haar mond altijd open als ik aan het rijden ben, het heeft niet te maken met dat ik de teugels heel strak heb en dat soort dingen, dus niet wat je vaak in van die filmpjes ziet! Want daar ben ik 100% tegen, maar ook als ik bitloos rij doet ze dat dan hangt haar tong er helemaal buiten. Ik rij zelf met een watertrens, het maakt ook niet uit of ik nou met een sperriempje rijd of niet, dan doet ze het ook gewoon:S weten jullie misschien iets om te voorkomen dat ze haar mond de hele tijd open doet?

bedankt

Xivura

Re: mond openen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:26

Ik zou het gebit toch eens na laten kijken ..

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:27

ja, dat ga ik ook maar eens een keer doen!
mijn vorige pony had daar ook heel erg last van, maar die had haast geen kiezen en alles meer, misschien heeft zij dat ook wel

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:03

is er verder niemand met een idee?

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:07

Ik ben ook benieuwd.
Mijn paard doet ook altijd zijn mond open, verder niets geks met zijn tong ofzo.
Ik dacht ook dat er iets met zijn gebit was dus de tandarts laten komen, heeft 2 wolfstanden verwijderd..
Nu bijna een half jaar later loopt hij nog steeds met zijn mond open.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:00

Kan het niet gewoon vanuit ontspanning zijn? Als ik mijn merrie aan een halster longeer gaat ze toch op een gegeven moment 'knabbelen' omdat ze helemaal ontspant. Misschien doet ie van jou dat alleen dan met haar mond iets verder open?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:44

Ik heb wel vaker hier op bokt gelezen dat wel meer paarden dat doen,
alleen dat er geen oorzaak achter zit.

En ik las dat je bitloos rijd en dat hij het dan ook doet ?
Dan kan het ook niet aan haar tanden liggen toch ?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:55

NiesAndor schreef:
Ik ben ook benieuwd.
Mijn paard doet ook altijd zijn mond open, verder niets geks met zijn tong ofzo.
Ik dacht ook dat er iets met zijn gebit was dus de tandarts laten komen, heeft 2 wolfstanden verwijderd..
Nu bijna een half jaar later loopt hij nog steeds met zijn mond open.

bij mij is het precies hetzelfde :P

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:01

een paard bij de manege waar ik vroeger reed had ook altijd z'n mond open hangen en dan hing de tong er ook helemaal uit.
maar dit was ook gewoon ontspanning.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:06

heb je wel een dubbelgebroken geprobeerd? of met dat aurigan (sprenger bitje)?
en heb je de tandarts wel eens naar de tanden laten kijken? misschien heeft ie wel iets last van de tanden?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:55

Met wat voor bitloosje rij je , want zou idd aan de tanden kunnen liggen dan, of misschien dat je het bitloosje te strak aan gesnoerd hebt,
Bedenk dat je eigenlijk beter het sperriempje er altijd af kan laten als je met bit rijd, want een open mond betekend toch 9 van de 10 dat het paard iets aangeeft, meestal te veel druk of pijn en dat kan het dier niet als zijn mond is dicht gesnoerd.

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 14:24

ik rij sowieso nooit met sperriempje, want zonder loopt ze veel fijner en ontspannen;) dus dat is het niet, ik heb het bitloze hoofdstel ook niet te strak aangsnoerd, ook al naar gekeken!
als ze ontspannen is knabbeld ze inderdaad, misschien is het dat wel, ik heb nog geen ander bitje geprobeerd, misschien is dat ook wel het proberen waard en kijken hoe ze dat dan doet. Ik ga haar tanden ook laten nakijken, vooral omdat ze ook nog maar 4 is, dus dat kan het ook zijn.. maar ze doet het dus ook als ik bitloos rij, dus het komt niet door het bit ofzo denk ik, maar ik ga alles maar eens even uitproberen wat jullie hebben gezegt!

bedankt!!!

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:29

misschien gooit ze haar tong over het bit?
en zoals anderen al zeggen, laat haar gebit nakijken!

joyceromeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:12

Misschien een aangeleerde tic om de druk van het bit te ontwijken en is het zo automatisch geworden dat ze het ook met bitloos doet. Ik heb het ook met een paard, ontwijkt de druk van het bit dmv typische stand van het hoofd. Ze houd haar hoofd echter nu ook bitloos zo.
Tanden zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn.