Linksom te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijmanJarig

Linksom te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:45

Nu ik op een heel andere manier aan het rijden ben (Zonder gepruts aan de teugels, wat ik van intructrice moest doen maar snel heb afgewogen) gaat het rijden echt veel beter. Ze loopt veel meer op haar eigen benen en ik heb ook niks meer in mijn handen. :) Helemaal goed dus! Alleen linksom is een probleem. Ze gebruikt haar rug goed en blijft netjes lopen, maar zodra ik de linkerbocht om ga loopt ze te diep: Of ze gaat hangen of ze doet haar kin op haar borst zeg maar (Overdreven, zo erg is het ook niet, maar dan krijg je er een beeld van). Rechtsom heeft ze dit totaal niet en loopt ze keurig. Ik probeer tijdens het rijden (vooral linksom) veel van halshouding te wisselen, maar het schijnt toch niet te helpen. Vooruit rijden helpt ook niet: Het probleem blijft hetzelfde.

Hebben jullie de gouden tip? :)

Groetjes,
Amber.

__PSM__

Re: Linksom te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:19

Misschien heb je haar onbewust teveel ingebogen, iets meer buitenteugel erbij houden en iets rechter de bocht door?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:23

Is dit niet gewoon een symptoom van een scheef paard?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:19

scheef is ieder paard en ik denk dat dit er ook in zit.. Ze loopt in de wendingen van het binnnen achterbeeen af waardoor op het voorbeen valt en dus gaat duikelen.. Probeer in de wending eens een stukje contrastelling te rijden, goed te voelen welke kant die zn schouder op zet (valt ti iets over de schouder naar binnen dan zet je zn schouder iets naar buiten en andersom, vraag maar aan je lesgeefmensje hoe je dit moet doen) en blijf goed tempo controlle houden!! Zet hem eens een stapje terug in het eerste stuk van de wending, korte zijde 1 stapje actief maken en dan gelijk in de tweede wending weer een stapje terug! Op die manier hou je dat binnenachterbeen vast..

succes

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:28

Probeer meer met je buitenteugel de wending te rijden en voor je gevoel zelfs met contrastelling.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:36

Maar als je met de buitenteugel de wending doorrijd vraag je toch juist geen contrastelling? Want dan zou je dus juist aan je binnenteugel zitten?

Ik volg dit even, want mijn paard is uiteraard ook van zichzelf scheef. Hij heeft zijn natuurlijke buiging naar rechts en is op de rechterhand dus heel makkelijk. Linksom begint al beter te gaan, hij wordt al rechter, maar zoekt wel veel meer steun op mijn hand daar...

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:44

Romyv schreef:
scheef is ieder paard en ik denk dat dit er ook in zit.. Ze loopt in de wendingen van het binnnen achterbeeen af waardoor op het voorbeen valt en dus gaat duikelen.. Probeer in de wending eens een stukje contrastelling te rijden, goed te voelen welke kant die zn schouder op zet (valt ti iets over de schouder naar binnen dan zet je zn schouder iets naar buiten en andersom, vraag maar aan je lesgeefmensje hoe je dit moet doen) en blijf goed tempo controlle houden!! Zet hem eens een stapje terug in het eerste stuk van de wending, korte zijde 1 stapje actief maken en dan gelijk in de tweede wending weer een stapje terug! Op die manier hou je dat binnenachterbeen vast..

succes

Hier ben ik het mee eens! Zorg dat ze goed de buitenteugel aanneemt. Geen stelling vragen met de binnenhand. Buitenstelling vragen op de hoefslag tot ze de buitenteugel aanneemt. Dan met een ophouding op de buitenteugel de volte opsturen en buitenteugel meegeven. Bij naar binnen vallen de schouder naar buiten zetten met 2 handen en andersom. Houd je handen ook niet te laag.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:32

Bedankt voor de tips allemaal. Hier kan ik zeker wat mee. :j
Morgen heeft ze een rustdag maar ik ga woensdag tijdens mijn les hard aan de slag. :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:03

Het is een symtpoom van scheefheid ja :) Als ze links te diep gaat lopen,is ws het linkerachter been niet sterk genoeg om te dragen,en gaat ze dus meer 'duiken' Probeer dat linkerachterbeen sterker en meer gedragen te maken,ik denk dat dat een hoop helpt :)