Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Chann3 schreef:Ik weet het ras precies en de baas ook niet. ze zei dat het een gelders paard is. hij is 19 jaar maar heeft nog een top conditie hij is 1.66 en heeft vroeger voor de kar gelopen de baas heeft verschillende bitten beprobeerd en hij heeft een recht bit niet een gebroken bit maar ik weet niet hoe zo,n recht bit heet
Hij is heel gevoellig voor je stem omdat hij voor de kar heeft gelopen ik heb uiteindelijk HOOO geschreeuwt maar niet hielp hij wist wel dat hij fout zat en toen ik heb meenam naar de stal om hem af te zadelen was hij poeslief..

Marinthee schreef:het paard is aan het testen wat hij mag doen als je hem dan aanpakt zal hij het de volgende keren waarschijnlijk niet meer doen
als hij echt hard gaat moet je met je knieën klemmen en rustig met je teugels spelen maar wel de controle houden je moet ook niet in paniek raken want je paard reageert daar op en ook vooral goed in je zadel blijven zitten en niet naar voor gaan leunen
als hij nog wat minder hard gaat gewoon een kleine volte rijden niet te klein zodat hij niet over zijn benen struikeld