Ik vind het leuk om zo af en toe eens met mijn paard een sprongetje te maken.
Normaal is hij altijd prima te berijden en braaf, maar zodra ik ga springen,
veranderd hij in een monster.
Zelf balkjes kan hij al niet normaal nemen. Als ik in een rustige drafje richting de balkjes ga, word hij helemaal onrustig en wil gaan galoperen. Soms lukt het wel netjes maar dan tikt hij meestal 1tje aan. Laatstens zou ik even rustig in een drafje
over 3 balkjes gaan, bedenk meneer op 1x om over de laatste maar eens een hele gekke sprong in de lucht te gaan maken, totaal niet verwacht dus ik verlies mijn evenwicht en kukel er vanaf.
Met springen is het al helemaal een ramp, zodra ik in de buurt van de sprong kom word hij helemaal gek, wil gaan galoperen en gooit de hele tijd zijn hals naar beneden en gaat hangen.
Heb alles al geprobeert, los laten springen, maar dan moet het echt gedwongen omdat er dan geen uitweg meer is. Of rustig naar de sprong toe rijden en bij de laatste passen ruimte geven.
Hij lijkt wel of hij echt gewoon een hekel aan springen heeft en dat begin ik zo onderhand ook te krijgen...
Elk paard zou toch op zijn minst, fantsoenlijk over een laag kruisje kunnen springen?
Of gewoon normaal over een paar balkjes kunnen draven.
en dat was dan echt niet mee rdan 40 cm met een paard van ruim 1.65