overkruisd in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_nathalia_

overkruisd in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:36

Galop is de moeilijkste gang voor mijn paard en wanneer we in de rechter galop zitten dan wil ze wel eens overkruisd gaan.
In de linker galop gebeurd dit nauwelijks. Wat kan ik hier aan doen/verbeteren?
Als ze overkruisd gaat neem ik haar altijd terug in draf en galopeer opnieuw aan. Mijn dochter rijdt ook op haar en haar instructrice zei dat als ze kan overspringen dan kan ze ook terug springen. Dit doet ze ook wel maar ik had altijd begrepen dat je beter opnieuw kon aangaloperen. Wie weet raad?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: overkruisd in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:01

Ehm, ligt aan de reden. Doet ze het omdat ze kracht mist? Zoja, dan wel terug nemen naar draf en opnieuw aangalopperen.

Doet ze het omdat ze er onder uit wil komen? Dan door galopperen en terug laten springen.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:20

Ja, ik weet niet wat de reden is. Als ze de kracht mist zou het toch op beide kanten even erg moeten zijn of werkt het zo niet.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:22

_nathalia_ schreef:
Ja, ik weet niet wat de reden is. Als ze de kracht mist zou het toch op beide kanten even erg moeten zijn of werkt het zo niet.

De spieren van een paard zijn vaak aan beide kanten anders ontwikkeld, dus het zou echt wel aaqn de kracht kunnen liggen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:22

Seltje schreef:
_nathalia_ schreef:

De spieren van een paard zijn vaak aan beide kanten anders ontwikkeld, dus het zou echt wel aaqn de kracht kunnen liggen.

Inderdaad, dus het hoeft niet aan beide kanten zo te zijn. Kan ook juist maar 1 kant zijn, als het aan kracht missen ligt.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:31

Wat kan ik het beste doen om de rechter kant sterker te maken, overgangen rijden? Op de volte galoperen of juist niet en alleen rechte lijnen?
Zal morgen m'n instructrice er ook naar vragen :o , maar ben ook benieuwd hoe anderen er tegen aan kijken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:32

_nathalia_ schreef:
Wat kan ik het beste doen om de rechter kant sterker te maken, overgangen rijden? Op de volte galoperen of juist niet en alleen rechte lijnen?
Zal morgen m'n instructrice er ook naar vragen :o , maar ben ook benieuwd hoe anderen er tegen aan kijken.

Longeren, en op beide kanten evenveel evenlang, niet maar op 1 kant gaan trainen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:35

Veel overgangen maken en je paard recht houden. Dus wat je linksom doet evenveel rechtsom, niet 1 kant meer trainen dan de andere kant. (wordt je paard weer scheef van, maar dan aan de andere kant)

Verder helpt veel figuren rijden, overgangen en schijnovergangen.

Galop veel rechte en grote lijnen, dus alleen grote volte en hoefslag volgen en zo.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:47

Bedankt voor jullie tips, ga ermee aan de slag :D