weet iemand hier hoe ik het in godsnaam voor elkaar krijg om mijn armen te buigen bij het paardrijden? ben er al een paar weken mee bezig, alleen ik krijg het niet voor elkaar..als ik na mijn armen kijk heb ik altijd het idee dat ze wel een beetje gebogen zijn maar een vriendin heeft zaterdag foto's gemaakt stuk of 100 en allemaal heb ik mijn armen in een rechte lijn, van mijn schouders na mijn handen ik rijd al jaren zo, en voor 8 jaar lang heeft nooit iemand tegen mij gezegt dat ik mijn ellebogen moet buigen, maar nu wel aangezien ik een hoger nivea ben gaan rijden. Ze laten me er inmiddels al meer dan 10 weken aan denken..maar het lukt gewoon niet, terwijl het toch erg simpel is om mijn ellebogen te buigen. zelf heb ik het idee dat het komt doordat ik mijn teugels op maat heb en daardoor mijn arme strek ipv buig. heeft iemand tips hoe ik het voor elkaar kan krijgen want ik wil echt heel graag dat ze niet elke les weer hoeven te zeggen: cathy denk je aan je armen?
Draag je je handen ook te hoog? Dat was mijn probleem namelijk Ik heb sporen riempjes aan mijn zadel gemaakt en die hou ik vast tijdens het rijden. Dat werkt super! Ik kan en mijn armen buigen en handen laag houden. Ook zijn mijn schouders zo een stuk ontspannender geworden
silvericathy
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-10 17:24
@_Jessie: ik denk zelf niet dat ik mijn handen hoog draag... dit is wat ik ongeveer bedoel. beugels zitten gaatje te kort, volgende rondje gingen ze dan ook 2gaatjes langer
Zitles nemen, dat werkt zeker wel goed. Zo ga je leren voelen hoe je zit en heb je geen teugels in je handen.
Wat ook wel help, maar moet dan echt op een brave pony! Is een zweep achter je rug door doen en voor je ellebogen. Dan moet je ze in een bocht houden (dit is wel té, maar voor het begin is het wel makkelijk) zorg alleen dat je geen pony hebt die trekt of iets dergelijks, want dat is niet fijn.