mijn pony gooit ze hoofd in de lucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jannie8

mijn pony gooit ze hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:26

Hoi
als ik mijn pony nagevelijk rij gooit hij elke keer ze hoofd in de lucht ik vind dit zelf erg iritant als hij net fijn aan het lopen is. doe ik wat verkeert of mijn pony neemt me in de maling met rijden
hoe kan ik dit beste oplossen

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:29

Door je spelfouten te verbeteren.
Sorry Das flauw
Ik zal zeggen neem een instructrice erbij, Weetniet hoe oud je bent?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:29

Wat versta je onder nagevelijk rijden?

Het kan zijn dat er ergens iets mis gaat tussen jullie maar ik raad je aan om eerst uit te sluiten dat alles met hem in orde is.
Is de tandarts onlangs nog geweest en hoe ligt haar zadel?
Als dat in orde is denk ik dat je het het beste kan overleggen met een instructrice, vanaf hier kunnen wij niet zien wat er nu precies aan de hand is.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 19:30

zodiacje schreef:
Wat versta je onder nagevelijk rijden?

Het kan zijn dat er ergens iets mis gaat tussen jullie maar ik raad je aan om eerst uit te sluiten dat alles met hem in orde is.
Is de tandarts onlangs nog geweest en hoe ligt haar zadel?
Als dat in orde is denk ik dat je het het beste kan overleggen met een instructrice, vanaf hier kunnen wij niet zien wat er nu precies aan de hand is.

het zadel ligt goed en de tanden zijn ook pas na gekeken

Kriel

Re: mijn pony gooit ze hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:33

Goede instructie zoeken :j

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:54

Goed les nemen ;)

misschien ben je te streng met je handen... misschien zit je te zwaar.. misschien doe je iets verkeerd met je benen..

dit alles kunnen wij niet zien door het beeldscherm van onze PC.. neem goed les en laat die ernaar kijken...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:03

Pfoooeeh! Dat zijn twee hele lange zinnen! Dit maakt je post erg onhandig om te lezen. Leestekens zouden geen overbodige luxe zijn ;)
Ik zou inderdaad zijn gebit eens na laten kijken om mee te beginnen. Ook je eigen rijstijl eens kritisch onder de loep nemen kan zinvol zijn. Dit lukt het beste met een goede instructie...

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:15

Mijn paard gaat schudden met zijn hoofd als ik teveel aan de teugels zit. Er ging laatst iemand op rijden die haar nagevelijk ging laten lopen, ze zette der duimen op de teugels, mijn paard houdt er absoluut niet van als er iemand aan de teugels gaat hangen/trekken, dus dat meisje lag er gelijk naast. =p

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:27

die is het gelijk afgeleerd :D

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:56

Als alles goed is met zadel en tanden rug enz, dat zou je toch de fout bij jezelf moeten zoeken, neem les en leer je pony rijden , je wilt samen lol hebben toch, dat zal van jou af moeten komen.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 10:01

midgie schreef:
Als alles goed is met zadel en tanden rug enz, dat zou je toch de fout bij jezelf moeten zoeken, neem les en leer je pony rijden , je wilt samen lol hebben toch, dat zal van jou af moeten komen.

de rug laat ik wel een keer nakijken

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:28

Het paardje waar ik op rij doet dit ook wel eens.
Ik ga dan een beetje "spelen" met de teugels. Beetje ontspanning geven en dan weer even in de teugels knijpen zodat je even een heel klein beetje druk geeft en dan direct weer los... (en dan ook zo om en om met de teugels) en tijdens dat je knijpt in de teugels ook een beetje been geven, en als ik dat doe dan is het klaar. Dit heb ik geleerd van de instructrice en het werkt voor dit paardje goed:) Maar ieder paardje is weer anders natuurlijk....

rimini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:23

Rug wegdrukken, kop omhoog.. klinkt heel bekend. Wel eens aan je rijtechniek gedacht? Probeer je eent te verdiepen in het rechtrichten.. heeft echt mijn ogen open gedaan. Had met mijn paardje ook dit probleem, nu compleet over....

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:49

Het zou een kwestie kunnen zijn van je handen goed stil houden.
Veel paarden gaan namelijk hun hoofd in de lucht gooien als de teugel 'klappert'.
Dat betekend dus dat je de teugels goed op maat moet hebben en je met je handen de hele tijd contact met de mond van je paard moet houden.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:30

rimini schreef:
Rug wegdrukken, kop omhoog.. klinkt heel bekend. Wel eens aan je rijtechniek gedacht? Probeer je eent te verdiepen in het rechtrichten.. heeft echt mijn ogen open gedaan. Had met mijn paardje ook dit probleem, nu compleet over....

Hier nog iemand die zich graag bij bovenstaande aansluit! En als je rijdt, probeer dan heel goed te voelen of je paard wel aan je been is, die van mij gooit ook met 'r hoofd als ik hierin niet consequent ben/blijf. Verder niet teveel aan de teugels hangen en "licht" zitten, dus niet meedrukken maar je onderbenen ontspannen proberen te laten hangen en heel veel (schijn)overgangen rijden.

charissa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:41

de mijne heeft het ook gedaan, bij mij is het op een gegeven moment over gegaan, door heel lang zeer conseguent rijden, en niet te veel druk aan de teugels.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 21:48

die van mij trekt ze hoofd wel stuk in de lucht maar hij drukt zijn rug niet weg
ik kan zeker wat met een aantal tips van jullie +:)+

Micksam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:32

Kwestie been geven op je been komt het dier naar beneden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:44

Vaak is het niet willen afbuigen of tot een bepaald punt komen en daarna verzet tonen een gebitsprobleem.