Ik rij nu sinds 8 maanden op een heel leuk beestje. Ze heet Sanne, is een 6-jarige, zwarte KWPN merrie. Ze vind het heel leuk om je uit te proberen. =p Ik krijg ongeveer 1x per week les van de eigenaar, daarnaast mag ik zelf weten wanneer ik zelf wil rijden.
De eerste paar keren dat ik op haar reed ging het allemaal prima, ze ging vrijwel gelijk aan de teugel, alleen haar stelling ging precies de verkeerde kant op, naar buiten dus. Na een tijdje heb ik dit eruit gekregen en ging het weer prima.
Na ongeveer 3 maanden is Sanne naar een andere stal gegaan, met een enorme bak. Toen ik daar ging rijden was ze enorm sloom en luisterde helemaal niet meer naar mij (wel als de eigenaar erop ging rijden). Dit hebben de eigenaar en ik verholpen door een aantal keer met spoortjes te gaan rijden. Na 4x met spoortjes gereden te hebben, gingen we het weer zonder doen. Dit ging ook allemaal goed. Alleen toen kreeg ik een probleem met de teugels. Ik gebruikte de binnenteugel teveel, waardoor Sanne vervelend werd. Ik heb toen een maand zonder teugels gereden aan de longeerlijn, zodat ik helemaal met mijn benen leerde rijden. Dit ging ook allemaal goed. Ik rij nu sinds een paar weken dus weer 'normaal'. Sanne luistert redelijk naar mijn binnenbeen, maar soms heeft ze toch weer stelling naar buiten. Wat moet ik doen als ze naar buiten kijkt? Als ik met mijn binnenbeen aangeef dat ik wil dat ze naar binnen kijkt, luistert ze niet. Geef ik een schop, luistert ze ook niet. Ik kan niet aan de teugels gaan 'trekken', omdat ze dan weer vervelend word en ik ben juist blij dat ik daar vanaf ben!
Weten jullie misschien een manier om haar wel naar binnen te laten kijken, zonder aan de teugels te gaan hangen?Daarnaast loopt Sanne op zich wel aan de teugel, maar dit doet ze niet voordat ik in de galop ben geweest. Ligt dit aan mij of komt het paard dan gewoon helemaal los na de galop?
Dit was een van de eerste keren dat ik op haar reed; Hoe bedoel je verkeerde stelling?!

Begin van aan de teugel; ik weet dat ik mijn armen veel te recht heb.

Dit is een foto van de eerste keer rijden met teugels, nadat ik een maand zonder heb gereden. (ik heb helaas geen goede foto dat ze mooi aan de teugel liep)