Sorry ik weet niet dat ik hier goed zit ? Zo niet wil je het laten weten dan, verander ik het even.
Vraag: HOe duur kost beleren ongeveer ?, of verschilt dat heel erg ?
want wij willen wel een paardje kopen, alleen dan zien we helemooie paardje die nog niet beleerd zijn. We dachten zo dan laten we het paardje gewoon beleren.
Maar dan moeten we ongeveer wel weten wat zo iets gaat kosten.
Hou het een beetje lief!
PercyLeen
Geplaatst: 29-05-10 12:09
Mijn vorige merrie heeft op een erkende africhtingsstal gestaan, voor een maand betaalde ik 550 eur. Geef liever geld uit zo dat het goed gebeurd dan half werk! Heb je verder ervaring met jonge paarden? Een net zadelmak paard zal ook jou uit gaan proberen!!
Marjanka11
Geplaatst: 29-05-10 12:15
Grens Friesland / Groningen E 420 per maand, professioneel en met overdracht, dus je krijgt hem niet zomaar mee!
Mensen met een engelengeduld met paarden en jij krijgt ook begeleiding in hoe je verder moet. Prijzen zullen afhangen van hoe lang het paard nodig heeft.
Het is inderdaad rond tussen 400 en 500 euro per maand. Het goedkoopste is natuurlijk zelf beleren. Je zou ook vast het paard eraan kunnen wennen dat hij/zei al het 1 en ander kent bv. zadel op de rug en bit in de mond. Dit kan je best zelf rustig laten wennen en scheeld toch weer tijdje en dus wat geld.
Mijn shetlander heb ik van veulen af aan en die kende op haar 3e al vanalles ze had kleedjes op haar rug gehad enz. en toen ze bijna 3 was waren we begonnen met bit in en losse singel om haar buik. Toen ze 3 was konden we haar zo opzadelen en was het alleen nog inrijden. Ik ben er zelf gewoon op gegaan en ze deed niks en toen hebben we rustig alles aangeleerd. Helaas kan dat niet bij elk paard en een paard wat jou niet kent is altijd lastiger want die heeft het vertrouwen in jou nog niet.
Ik zou als je genoeg ervaring hebt het zelf doen en anders alleen wat laten wennen en dan het door iemand laten toen.
De prijzen zijn al benoemd maar mijn vraag is ook hoeveel ervaring je zelf heb met jonge paarden. Het zadelmak maken en beleren is het makkelijkst.. verder rijden en puberteit daar komen vaak de problemen..
als je hier weinig tot geen ervaring me heb zou ik voor een iets ouder paard gaan (jaartje of 7)