Inhouden tijdens springparcour?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaimyleon

Inhouden tijdens springparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:06

Heee,
Ik heb een paard dat erg graag wilt springen, dit merk je dan ook. Als we 1 hindernis neer zetten galopeert of draaft ligt aan de hoogte hij er gewoon op normaal tempo op af. Maar zodra het een parcour is, gaat hij kei en kei hard op de hindernissen af. Hij is dan ook niet stuurbaar, inhouden kan ook met geen mogelijkheid. Nou heb ik morgen mijn springwedstrijd dus wou ik wat tips. :D :D

Balou_k

Re: Inhouden tijdens springparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:10

Misschien had je beter eerst hier aan kunnen denken voor je opgeven voor wedstrijd ?

jaimyleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:13

Balou_k schreef:
Misschien had je beter eerst hier aan kunnen denken voor je opgeven voor wedstrijd ?

Natuurlijk heb ik hier aan gedacht. Ik heb namelijk al meerdere keren een springclinic van John Maarse gehad. Het ligt aan zijn dag, het 1ne moment is hij braaf het andere moment niet. Ook heeft hij springbloed. Zijn vader en opa en overgrootvader zegmaar, zijn ook springpaarden die op hoog nivuea gereden hebben. Ik wil gewoon wat tips, voor als hij ze dag niet heeft

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:14

Les nemen. ;)
En gewoon veel schakelingen rijden en zorgen dat je je paard onder controle hebt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:16

Toch ga ik mee met wat Balou zegt. Je hebt springclinics gehad, leuk, maar wat heb je ervan geleerd? Verder vind ik het ook een beetje kort dag om vandaag pas te vragen om tips terwijl je waarschijnlijk al wel weken weet dat je een wedstrijd hebt.
Het melden van het springbloed van je paard maakt op mij geen indruk, zelfs het meest bloederige paard moet gewoon bestuurbaar zijn in de ring...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:17

kleinvosje schreef:
Het melden van het springbloed van je paard maakt op mij geen indruk, zelfs het meest bloederige paard moet gewoon bestuurbaar zijn in de ring...

Dat vind ik idd ook.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:21

oeh lastig misschien als je thuis oefent dat je dan een laag parcour neerzet en daar in draf doorheen gaat? een pony van een vriendin van mij had dat ook en zo heeft zij het opgelost dat hij eraan gewens raakt dat hij niet zo snel gaat. :D

jaimyleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:22

Okè, iedereen daar overeens ik had het eerder moeten melden maar dat kan nu dus niet meer. Ik vraag gewoon om tips, niet om steeds te horen te krijgen dat ik het eerder moet melden, en dat ik dan beter niet mee kan doen ect ect.

jaimyleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:22

Rosemarin schreef:
oeh lastig misschien als je thuis oefent dat je dan een laag parcour neerzet en daar in draf doorheen gaat? een pony van een vriendin van mij had dat ook en zo heeft zij het opgelost dat hij eraan gewens raakt dat hij niet zo snel gaat. :D

Bedankt, dat is wel een goede. Ik ga er vanmiddag heen, dan zal k dat proberen bedankt! :D :D :D

Greentea01

Re: Inhouden tijdens springparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:29

Ik zou oefen parcoursen op zoeken. Dan kan je rustig op je eigen tempo parcoursen op vreemd terrein gaan opzoeken. Je moet toch ergens beginnen. Ook ik heb mijn paard in galop nog niet onder controle met springen. Ze trekt heel erg aan en gaat heel erg hard. Ik zet de hindernissen juist liever wat hoger rond de 80 cm tot een meter omdat ze dan meer in tempo terug komt. Bij lage sprongen gaat ze alleen maar harder. Zelf ga ik vanaf volgende maand 1 tot 2 x in de maand een oefenparcours opzoeken zodat alles gewoon gewend raakt. In zo'n parcour hoeft het ook nog niet perfect en kan je rustig een extra volte etc in zetten . Veel succes!