Sindskort gaat het eigenlijk heel goed met mij en Marene. Galop zit er nu netjes in, passen worden ruim en ze is eigenlijk ontzettend snel bespierd gereden. Ook nageeflijkheid zit er goed in. Ik begin altijd met een ontspannen draf/galop aan een lange teugel en pak dan na 10 minuten haar op. Dit gaat prima, alleen de overgangen willen nog steeds niet lukken. We hikken zeg maar steeds nèt tegen het goede aan, of juist nèt niet.
Verruimen was in het begin een ramp (en nog steeds lastig). Nu ik wat consequenter ben geworden (geen reactie is tikje met de zweep) gaat dit wel redelijk goed. Goed genoeg in ieder geval. Nu moeten we natuurlijk nog kilometers maken aangezien ik pas 4 maanden écht aan het werk ben.
Maar nu komt het probleem: Verzamelen. Ik probeer veel overgangen te rijden maar steeds als ik een versnelling lager moet, dus van galop naar draf, of verruimde draf naar arbeidsdraf, dan ben ik zowat een hele zijde bezig. Ik probeer mijn teugels met rust te laten maar ze reageert absoluut niet op mijn zit. Dus steeds moet ik toch weer een soort ophouding geven. Maar nee, ook dit helpt niet.
Het is niet dat ze doordenderd, helemaal niet (het is een luie flikker
), maar ze reageert niet op mijn zit. Mijn instructrice zegt steeds dat het temaken heeft met kilometers maken, maar het duurt nu eigenlijk toch wel erg lang. Na 4 maanden trainen moet er toch vooruitgang in zitten?Ik vraag nu of jullie hier misschien ervaring mee hebben en hoe jullie dit eventueel oplossen/opgelosd hebben. Ik wil na de zomer graag een startkaart aanvragen omdat ze er verder wel helemaal klaar voor is, en ik eigenlijk ook wel verwacht dat het terugrijden beter gaat. Sowieso hoeft het in de B nog niet perfect te zijn voor mij.

Alvast bedankt!