Ongeconcentreerd bij publiek, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SCR

Ongeconcentreerd bij publiek, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:51

Hallo iedereen. :D
Als ik ga rijden/poetsen en er staan mensen bij te kijken word ik heel ongeconcentreerd en ben ik bang dat ik iets fout doe. Wie heeft tips voormij zodat mijn faalangst minder kan worden?

belgikske

Re: Ongeconcentreerd bij publiek, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:47

maak voor je zelf een lijstje wat je moet doen.
Volg dit lijste sdeeds, en tijdens et rijden blijf naar de oren van je paard kijken dan ben je minder afgeleid en praat in je gedachte wat je allemaal wil doen met je paardje.
suxes ermee.

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:31

Gewoon net doen of ze er niet zijn! Hou je lekker bezig met je paardje en ga gewoon door waar je mee bezig bent. Grote kans dat ze niet eens specifiek naar jou zitten te kijken, en dan maak je je druk om niets!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:41

Ga jezelf 1 ding inprenten: Het is absoluut normaal om zo nu en dan een fout te maken ( of zelfs ernstig te blunderen). Mocht daar iemand vervelend op reageren dan is DAT abnormaal, en niet jouw eventuele blunder.

Verder kun je gewoon oefenen: zorg dat er steeds als jij met je pony/paard bezig bent publiek is. Richt dan je aandacht op wat je aan het doen bent. Je zult merken dat je dan met je gedachten steeds toch naar het "publiek" gaat. Als je dat merkt zeg je tegen jezelf "nee, ik was dit of dat aan het doen" en daar richt je je aandacht dan op. Het makkelijkste is dat als je aan het rijden bent. Dan ga je je 'gewoon' concentreren op wat je voelt, je gaat figureren rijden enz enz. Kortom: je zorgt er voor dat je aandacht op de taak gericht wordt in plaats van op het publiek. Verder; publiek niet vermijden maar juist opzoeken. hoe vaker je dat doet, hoe beter het zal gaan.

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:06

Ik ben ook altijd snel afgeleid als ik aan het trainen ben, daarom rijd ik ook vaak met muziek. Ook met losrijden op wedstrijden. Bij mij werkt het altijd goed ;)

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:50

Dank jullie wel voor de tips!
Ik zal er zeker wat mee doen, ik hoop dat het gaat lukken! ;)

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:18

Gewoon rustig blijven. Doe maar net of ze er niet zijn, en concentreer je op je paard.
succes en laat je niet afleiden door het publiek!!