overgangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:30

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn paard met de overgang van galop naar draf.
Niet altijd maar toch vrij vaak valt ze met haar achterhand naar binnen. Hij valt ook (nog) redelijk uit elkaar. Maar vooral die achterhand is dus erg lastig recht te houden.
Mijn binnenbeen achter de singel houden helpt niet.

Ik weet niet of ik het goed uitleg.
Het is een vrij jong paard. Overgang van draf naar galop gaat wel (bijna altijd) prima.

Heeft iemand tips?
Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes
Danielle

famw

Re: overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:36

Probeer je paard in de overgang terug goed aan de buitenteugel te houden. Denk een beetje schoudervoor.

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:31

Mijn paard trekt in de galop heel vaak zo scheef als een banaantje. Haar achterhand valt dus ook naar binnen. De oefening die ik altijd doe is de voorhand naar binnen brengen. Dus schoudervoor rijden. Hierdoor heb je minder snel de kans dat je paard met zijn achterhand naar binnen valt en je stelt je paard recht. Dan komen de voorbenen weer recht voor de achterbenen. Goed begrenzen met de buitenteugel en je binnenbeen goed aandrukken!

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:33

ik heb het zelfde probleem. ik moet nu goed zelf zitten en dan de overgang voorbereiden en vanuit de galop zo snel mogelijk in de stap dat is nog moeilijker maar krijg die de kans niet om te gaan rennen. en word de overgang van galop na draf makkelijker.

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:06

Bedankt! Ik ga het zeker proberen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:07

Op de volte in de overgang wat naar opzij drukken wanneer het je niet lukt om hem schoudervoor te houden op de rechte lijn.
Denk een beetje aan uitzwaaien vd achterhand.

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:24

en misschien ook nog een idee ;
om te corrigeren, een tikje op z'n achterhand,
om even voor zijn gevoel,
dat hij het weer doet
misschien helpt dat?
alvast succes :)

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:01

Mijn paard gooit haar achterhand ook ontzettend naar binnen, ook in de overgang van draf-galop. Probeer schoudervoor te rijden. Dit is het makkelijkste vanuit de volte. Sowieso zijn voltes een goed hulpmiddel. Af en toe een tikje op de achterhand wil ook wel is helpen. En vooral: Kilometers maken! :)

Bij mij heeft het ontzettend veel geholpen. Eerst was het onvoorstelbaar veel en nu is het nog minimaal. :j