Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pollux schreef:@missgalop: Ik denk ook dat een tik op het juiste moment goed zal werken, echter dan lig ik er al van af of ben alle zeilen aan het bijzetten te blijven zitten..... mijn instructrice kan het waarschijnlijk wel uitzitten, maar ik denk dat mijn lieve paardje daarna vrolijk weer bij mij doet. Ze krijgt al erg weinig voer en dan nog suikervrij en komt veel buiten en heeft dus de kans haar energie kwijt te raken. Het is geen angst, want ze wandelt daarna op haar dooie gemak de bak uit, rustig om haar heen kijkend, tomtiedom.... en ik kan haar aan de andere kant van de stal (niet eens bij haar eigen stal) weer opvissen.... Het gaat nu alweer een tijdje goed, kan haar gelukkig weer wat meer aan het werk zetten waardoor ze minder de neiging heeft om dit soort fratsen uit te halen...
Die laat ik ook altijd eerst een paar rondjes aan de longe bokken. Soms als ik erop zit doet ie het dan ook nog, maar idd gewoon aan het werk zetten helpt meestal het meest