Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel veel succes! Ainsley schreef:Mijn pony doet precies hetzelfde, en bij mij helpt het heel goed om proberen "niks" te doen.
Dus zo stil mogelijk zitten, je benen en handen stil houden en niet proberen hem rond te rijden.. als het dan bijv. een half rondje goed gaat, kan je proberen op de volte een beetje stelling te vragen. En dan langzaam beginnen met rond rijden. Ook kan je proberen om voor je aanspringt te zorgen dat hij goed op je binnenbeen reageerd en mooi nageeflijk is en niet door je buitenteugel valt.. dat helpt bij mij in ieder geval goed!Heel veel succes!

Dorino schreef:Het zou kunnen dat hij het galopperen onder de man nog heel moeilijk vindt. Bij Friezen is de galop soms sowieso lastig. Bij mijn Fries ben ik eerst begonnen met het oefenen op het aanspringen en dan dan 2-5 galopsprongen weer in draf. Zit inderdaad zo stil mogelijk. Als dit altijd en overal goed gaat kun je het verder uitbouwen. Ik zou dan vooral buiten lange rechte lijnen galopperen, zodat hij niet meteen weer de bocht om moet. Wordt hij ook lekker recht van.