Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mariel1 schreef:en op x aanspringen heb ik ook nog niet geprobeerd, bedoel je dan meteen aanspringen in de contra?
kan ik ook wel eens proberen.

) en dan kun je altijd nog kiezen of je bij C linksaf of rechtsaf draait. Als je door wil gaan in contra zou ik niet beginnen met helemaal naar C door te rijden want dan moet je twee scherpe draaien achter elkaar maken, maar wendt dan bijv. thv G af en rij in een flauwe boog verder. Vindt hij dat draaitje moeilijk dan ga je gelijk bij H of M de diagonaal weer op, rijdt verder in de gewone galop tot de rust en evenwicht weer hersteld zijn en dan rij je terug de middellijn op om het nog eens te proberen. Urielle schreef:mariel1 schreef:en op x aanspringen heb ik ook nog niet geprobeerd, bedoel je dan meteen aanspringen in de contra?
kan ik ook wel eens proberen.
Niet echt contra, want dat hangt er vanaf hoe je verder rijdt
Je wendt gewoon bij A af in draf, bij X zet je hem in de linker- of rechtergalop (is ook een goede oefening, weet je ook of hij op je hulp aanspringt) en dan kun je altijd nog kiezen of je bij C linksaf of rechtsaf draait. Als je door wil gaan in contra zou ik niet beginnen met helemaal naar C door te rijden want dan moet je twee scherpe draaien achter elkaar maken, maar wendt dan bijv. thv G af en rij in een flauwe boog verder. Vindt hij dat draaitje moeilijk dan ga je gelijk bij H of M de diagonaal weer op, rijdt verder in de gewone galop tot de rust en evenwicht weer hersteld zijn en dan rij je terug de middellijn op om het nog eens te proberen.
desty schreef:ja, hoeft niet veel stelling te vragen! gewoon doorgaan met de stelling die je normaal hebt bij de hoeken door te rijden

Urielle schreef:Niet. Ik hou wel nadrukkelijk mijn benen op de galophulp geplaatst en probeer zo stil mogelijk mee te zitten. Omspringen heb ik vooral last van als ik teveel in mijn zit aan het rommelen ben.
Misschien is de hoek die je vraagt nog te scherp of te moeilijk? De gebroken lijnen gaan wel goed? En wat gebeurt er bij een links- of rechtsomkeert? En wat als je op X in de galop aanspringt, de hoek sterk afgerond in contra pakt en bij balansverlies gelijk over de diagonaal terugrijdt naar de 'gewone' galop (en anders de lange zijde afwerkt in contra, naar keuze met of zonder de korte zijde er nog achter geplakt)?