Zhivago
6 jaar oud
niveau: L1
hij KAN onwijs goed lopen en doet dit ook MAAR alleen als ik ook flink aan het werk ga..
Het probleem is altijd aanwezig maar op wedstrijd is het, het ergst
op het moment dat hij moet knallen doet tie het niet..
Hij wordt ontzettend traag aan mn been.. moet dan echt blijven prikken om hem te laten lopen..
medisch is alles 100% uitgesloten:
- hij gaat elk jaar braaf naar de tandarts
- heb een nieuw zadel wat perfect ligt
- er is een ostepaat/fysio bij geweest
- 2 x een zeer uitgebreid bloedonderzoek (niks bijzonders te vinden)
- er is een hopmeopaat mee bezig geweest (ook dit hielp niet)
zijn conditie is verder prima, ben pas voor het eerst naar het strand geweest en een strand/bos/duin rit van ruim 2 uur hield hij makkelijk vol (hij werdt zelfs heet
)Hij is verder wel dressuur gefokt (Don Ruto x Gribaldi) hij pikt dingen super snel op maar zijgangen blijven moeilijk omdat hij dan zo traag wordt.
Ik heb elke week priveles dus aan de begeleiding ligt het ook niet..
Ik wilde er eerst niet aan geloven maar zowel mijn instructrice als dierenarts zei al dat het op flegmatiek leek..
ik vond het rijtechnisch en dacht dat het wel was op te lossen

helaas blijft het probleem zich voordoen en ook ik geloof er nu in omdat hij op het strand wel wilde..
Wat moet ik nu doen?
ik wil graag dressuur blijven rijden met hem omdat hij het wel kan!
ik heb mezelf wel voorgenomen dat als het niet verbeterd dat ikiets anders ga doen met hem.
mijn vraag aan jullie is:
Flegmatiek: is er wat aan te doen en zo ja, hebben jullie tips??

) Maar het werkt wel! 

Mijn paard is het helaas ook en het heeft zijn voordelen en nadelen. Voordelen: ze verrast me nooit, ze blijft onder alle omstandigheden kalm enz. Nadelen: het is hard werken om er een beetje spectakel van te maken in de ring
, en echt ik kan dan zo hard meppen wat ik wil, krijg totaal niet de reactie die ik wil.
. 
.