Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leeneliefje schreef:maar dat is toch juist goed, als je paard op het bit kauwt?
helemaal bij een dubbel gebroken bit, dan motiveer je het paard juist om te kauwen en te slijmen enzo. Heeft hij ook altijd zo'n witte schuimrand na het rijden?
dan lijkt het me gewoon uit ontspanning![]()
mijn pony doet dit ook, ben er juist super blij mee. Is eigenlijk sinds haar tanden weer in orde zijn (tandartsbezoek) toegenomen,. is juist een goed teken geloof ik!
helemaal bij een dubbel gebroken bit, dan motiveer je het paard juist om te kauwen en te slijmen enzo. Heeft hij ook altijd zo'n witte schuimrand na het rijden?
mijn pony doet dit ook, ben er juist super blij mee. Is eigenlijk sinds haar tanden weer in orde zijn (tandartsbezoek) toegenomen,. is juist een goed teken geloof ik!
) en daar gaan ze extra van schuimen en kauwen enzo .

Citroen22 schreef:Albert schreef:Tanden na laten kijken kan nooit kwaad, maar is het bit niet te dik?
Geen idee ..
zou ik anders een dunne moeten? is die dan niet scherper?
Citroen22 schreef:hij kaut vanavond het moment hij er in zit tot hij er uit gaat
geen schuim dat is alles ik wil alleen weten of het erg is of nie
Citroen22 schreef:zou ik anders een dunne moeten? is die dan niet scherper?
pearl02 schreef:Als het paard op het bit kauwt is toch juist een teken van ontspanning, of heb ik dit nou verkeerd?
vereentje2 schreef:ummm..... nou ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik kwam eerst op een manege en daar zeigen ze dat als een paard op zijn/haar bit kauwt dat ze dan zin hebben om te rijden
garny95 schreef:vereentje2 schreef:ummm..... nou ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik kwam eerst op een manege en daar zeigen ze dat als een paard op zijn/haar bit kauwt dat ze dan zin hebben om te rijden
wat erg, niet geloven hoor, een paard heeft liever niet iemand op zijn rug en staat liever in de wei met soortgenoten
garny95 schreef:vereentje2 schreef:ummm..... nou ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik kwam eerst op een manege en daar zeigen ze dat als een paard op zijn/haar bit kauwt dat ze dan zin hebben om te rijden
wat erg, niet geloven hoor, een paard heeft liever niet iemand op zijn rug en staat liever in de wei met soortgenoten
vereentje2 schreef:Maar waarom zouden ze dat tegen me zeggen? k was daar op vakantie en had nog nooit op een paard gezeten?!!
JoviBan schreef:vereentje2 schreef:Maar waarom zouden ze dat tegen me zeggen? k was daar op vakantie en had nog nooit op een paard gezeten?!!
Waarschijnlijk om vooral maar nièt te hoeven zeggen dat die dieren last of zelfs pijn hebben van het bit.
En vooral ook de indruk wekken dat de paarden het daar allemaal goed en reuze naar hun zin hebben.
JoviBan schreef:vereentje2 schreef:Maar waarom zouden ze dat tegen me zeggen? k was daar op vakantie en had nog nooit op een paard gezeten?!!
Waarschijnlijk om vooral maar nièt te hoeven zeggen dat die dieren last of zelfs pijn hebben van het bit.
En vooral ook de indruk wekken dat de paarden het daar allemaal goed en reuze naar hun zin hebben.
je gaat toch zelf ook niet rennen met een gebroken been (voorbeeldje hoor
)