Ik kan mijn handen met rijden niet zo goed stilhouden.
Het blijft een probleem, ik kijk altijd vooruit en dan let ik niet meer op mijn handen.

Heeft iemand tips om ze stil te houden? Vast tapen lijkt me ook niet echt veilig.
Groetjes Elbrich
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rijerijerije schreef:Als je de mogelijkheid hebt: neem zitles echt een aanrader. Elke ruiter, of hij nu 1 jaar of tien of al z'n hele leven rijdt, heeft er baat bij. Je hoeft dan nog niet eens zonder beugels te rijden, laat die maar gewoon aan, maar maak een knoop in de teugels en vertrouw op je instructeur die de longe vastheeft. Dan hou jij (liefst in alle gangen) je handen op de plek waar je ze zou hebben als je wél teugels in je handen zou hebben en dan ga je rijden. Net als anders, maar dan zonder teugels, alleen op je benen en zit. Doe dit een aantal keer en je kunt GEGARANDEERD je handen stiller houden. Ik merkte na één les al het verschil.
Je kunt je zit bijv. trainen door veel op een fitnessbal te zitten dat helpt goed om je balans te ontwikkelen. een leuk oefening om je handen te trainen om stiller te worden is bijv lopen met 2 bekertjes met water in je handen. Als je loopt mag je geen water morsen.., leuk om eerst te doen in een langzaam tempo en als dit goed gaat later in een snel tempo. Succes!