scheef paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

scheef paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 13:03

Hoi,
mijn verzorgpaard is scheef.
Als je achter haar staat zie je ook dat de ene kant van haar kont hoger is als de andere kant.
Ook in galop galopeert ze heel erg scheef.
In galop doen we nu ook vaak schoudervoor/schouderbinnenwaarts.
Maar ze blijft scheef, weet iemand hoe je dat kan oplosen?

Bonny1997

Re: scheef paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:07

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:46

Heb je ook les?
Is je paard voldoende op beide teugels? (links en rechts gelijke druk?) Is je paard goed voor het been?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:08

Ikzelf heb op dit moment geen les op haar, wel op de manege en op een ander verzorgpaard. Maar ik rij haar maar 1x in de week. De eignaresse heeft wel les op haar.
Ja, ze vind nageeflijk lopen wel moeilijk. Maar ze doet het goed, ook heb ik altijd gelijke druk op de teugels (dat ben ik ook in de les op mijn andre vzpaard aan het oefenen) Ja ze is zeker wel goed voor het been.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:09

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:11

Ik zou eerst een Osteopaat naar het paard laten kijken of er een reden is dat de ene kant van het bekken hoger staat dan de andere.
En ben je bekend met Antoine de Bodt? Kijk even hier: http://www.hoefkatrol.com

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:21

okee bedankt :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:23

Annebla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:47

Zoals jij zegt is haar ene bil hoger als de ander. Dit is zeker een rede om de osteopaat of een erkend chiropractor erbij te halen. Je verzorgpaard zal er niets aan kunnen doen dat ze scheef is, omdat haar bekken gekanteld (meer naar rechts of links) staan. Logisch ook dat ze het moeilijk heeft in galop, omdat ze dan haar bekken moet kantelen om aan te springen. Laat staan in met de rest van de galop. Probeer jij maar is te rennen terwijl je je ene heup constant hoger houdt dan de ander.
Mijn friese merrie bokte altijd met aanspringen, dit kwam omdat haar bekken lichtjes naar rechts gekanteld stonden. De chiropractor heeft verder een aantal wervels in de nek (vlak achter de oren) en bij de schoft rechtgezet. Sindsdien heb ik nergens meer last van.

Zou je er een foto van kunnen maken, van die bil? Dan kan iedereen het hier zien.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:05

Je kunt dit ook rijtechnisch oplossen hoor Annebla. :) Tuurlijk gaat het sneller als je het iemand zo laat doen. Het is net wat je wilt.. Als je het rijtechnisch op wilt lossen gaat er alleen veel meer tijd in zitten en heb je goeie instructie nodig.

miepie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:11

Hoi,
Het is idd verstandig om je paard door een osteopaat te laten behandelen. Zij kunnen het probleem snel en doelgericht behandelen. De methode om je paard zelf recht te richten is heel mooi, maar best lastig. Wel kun je deze oefeningen goed gaan gebruiken na de behandeling van de osteopaat.