Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Irma_Maandag schreef:Je kunt hier op verschillende manieren mee omgaan.
* Is het angst, dan rustig laten kijken, wennen en misschien de enge plek even mijden. Na enige tijd deze langzaam wat meer opzoeken.
* Je kunt op die bepaalde plek je paard extra naar binnen stellen met zijn hoofd en er op die manier langsgaan.
* Issie echt aan het klooien; wees em voor en sch*p (=flinke por met been) em er eens een keer langs, voordat ie zelf de kans krijgt om om te draaien. (Anders kun je over een week nergens meer in de bak rijden; dan is alles zogenaamd "eng")
capopjekop schreef:Het is idd belangrijk om te kijken of het angst is of uitproberen. Ik zou iig zorgen dat je hem lekker aan het werk houdt en zo steeds wat dichter bij de plek gaat rijden. Zorg dat je je hulpen er goed bijhoudt zodat je hem voor bent.
Mijn pony heeft het een paar keer gedaan op de volte toen ze net ingereden was. Net voor we de hoefslag raakte snel de andere kant op galopperen.
Doet hij het ook met longeren? En als je hem nogeens los in de bak laat lopen?
melizz13 schreef:ik heb hem naar binnen gestelt gaat wel beter
maar na 8 stappen vielt hij er weer van door
ook gedaan dan vliegt hij er ook vandoor
en remt hij precies in de hoek
of gaan hij recht op de kant af en dan val ik er weer af
FalcoMirza schreef:Rij je dan alleen in de bak ?? (neem aan van wel) Zet hem anders eerst eens ervoor, laat hem kijken en rijd er dan langs en houd je benen erbij. Ik weet niet of je hier veel aan hebt want ik weet natuurlijk niet hoe erg t is
Irma_Maandag schreef:melizz13 schreef:ik heb hem naar binnen gestelt gaat wel beter
Oké, dus hier heb je een begin!
Je kunt hem ook 6 passen naar binnen stellen en dan afwenden (dus voordat ie wegvliegt). Gaat dit goed, dan 7passen....gaat dit goed, dan..... enz.

)
melizz13 schreef:Irma_Maandag schreef:Je kunt hier op verschillende manieren mee omgaan.
* Is het angst, dan rustig laten kijken, wennen en misschien de enge plek even mijden. Na enige tijd deze langzaam wat meer opzoeken.
* Je kunt op die bepaalde plek je paard extra naar binnen stellen met zijn hoofd en er op die manier langsgaan.
* Issie echt aan het klooien; wees em voor en sch*p (=flinke por met been) em er eens een keer langs, voordat ie zelf de kans krijgt om om te draaien. (Anders kun je over een week nergens meer in de bak rijden; dan is alles zogenaamd "eng")
ik heb hem laten kijken maar hij blijft niet staan van de zenuwen
ben er ook af gegaan en een aantal keer naast langs gelopen en dan ook het hele rondje door de bak
ik heb hem naar binnen gestelt gaat wel beter
aeolusnr1 schreef:dit zijn echt wel de goede tips hoor.
Zoek nooit teveel de fout bij het paard, meestal zit de fout bij de ruiter.Irma_Maandag schreef:Je kunt hier op verschillende manieren mee omgaan.